Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] mopedtyv, nektet til politi.

Axl91

Anbefalte innlegg

Hei

Har seg slik at min sOster fikk frastjAlet mopeden sin inatt. Og i boden hvor denstod, lA lommeboken til en jeg vet hvem er. Han er litten drittsekk pA 17 aar. Det har seg slik at jeg er i slovenia, men kontaktet broren hans. Han sa at det hadde vAErt rassia hjemme hos dem, pga den saken og en til. Han var i avhOr, men som sagt nektet han. Politiet kunne ikke gjOre noe og mopeden er fortsatt savnet. Broren beklaget veldig, da jeg har spilt poker med han fOr, sA kjenner han litt bedre. Og skjOnner at han syntes det hele er veldig flaut. Han haapet broren fikk seg en lAEre penge, men slik gikk det da ikke.

Det jeg egentlig lurer pA er hvordan man skal forholde seg til dette? Er det noe man kan fA gjort? Har ingen intresse A gi han juling, men det hjelper jo ingen, sjangsen for at det slAr tilbake paa meg er vel mer sansynlig.

Og foreldrene er ingen vits i aa kontakte, faren gjorde underslag paa enbdrift som skulle hjelpe folk tilbake paa rett kjOl, for 1 mill. kroner. Moren startet privatbarnehage hvor alle foreldre tok ut ungene i ren protest.

Tanken min var vel egentlig aa gjore noe annet som aa straffe han i form av enten tyste paa han hvis det viser seg at han dealer hasj. Ikke at jeg ville gjort det mot noen andre, men hvis han da aldri faar komme inn i usa f.eks. Eller nekte han aa bruke den lokale snowboardbakken, da han er en flittig bruker av den, og jeg kjenner de som eier stedet. Mopeden var ikke videre dyr, og sOsteren min har rAd til ny, men det er en prinsipp sak.

HAper pA seriOse og kreative svar. Ingen forslag som innnebaerer noe ulovlig, da synker jeg jo ned paa hans nivaa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan skrive innlegg hvor du melder ifra om stjålet moped, på sider som mopedportalen.com og bike.no.

Utover dette, og det som allerede har skjedd (Politiet ble varslet), er det ingenting du kan gjøre.

(Du kan selvsagt huske på det til senere, og ta en smart hevn, om sjansen skulle by seg en gang i fremtiden.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...