Kveru Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Kjøpte en sparkesykkel til guttungen for et år siden, og allerede er hjullager og feste utslitt, slik at jeg må ha nytt. Forventer ikke å få dette på garanti, da sykkelen får en del juling. Det jeg forventet, er at butikken kan levere dette innen rimelig tid. Har nå ventet i 4 uker, og blitt lovet at det snart kommer. Spørsmålet er hva man kan forlange av oppfølging på slike produkter. Sykkelen kosta ikke mer en 800,- men nå er en måned av "sesongen" tapt - siden butikken ikke klarer å levere nødvendige reservedeler. Hvilke rettigheter har man i en slik situasjon? Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Hvilke rettigheter har man i en slik situasjon? Tror ikke man har veldig mange rettigheter i og med at grunnen til problemet er selvforskyldt ("en del juling"). Og selv om det hadde vært en garanti/reklamasjonssak, så er faktisk 4 uker innenfor "rimelig tid" i følge Forbrukerrådet, og du hadde faktisk ikke hatt en sak uansett. Butikken får nok ikke gjort så mye mer enn de gjør. Så lenge de faktisk har bestilt delene, er de prisgitt den leveringstiden som leverandøren har på disse delene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå