me1 Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg var å bada med en kompis, og da vi var på vei hjem skulle han passe på det våte tøyet siden jeg tok det andre. Han hadde ansvaret for det og det lå 2 dyre shortser og en t skjorte der som var mine. Tilsammen kanskje 800 kr. Han klarte å glemme det og når vi kom tilbake var det borte. Jeg sa at han bare trengte å gi meg 500. Er det moralskt riktig at han må betale no i det hele tatt? Han er tross allt bestevennen min. Han tok det kult og vi begynte ikke å krangle om det. Er jeg en dårlig venn? Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg ville krevd 800 kroner, men kanskje jeg er en dårlig venn da. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 800 kr fra ham til deg. Ferdig med den saken. Lenke til kommentar
me1 Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2012 Det er jo bare dårlig gjort da Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Hvorfor det? Han lovte å passe på noe for deg, han glemte å passe på det, konsekvensen var at du mista noe i verdi av 800kroner. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Juridisk sett burde han betale deg 800kr. Selv hadde jeg nok sagt, vel greit nok, det er bare klær. Lenke til kommentar
me1 Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2012 Ja, men jeg er jo ingen dommer heller da Lenke til kommentar
Filterløs Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg liker faktisk godt den 500 varianten du kjørte. Det er til syvende og sist ditt eget ansvar siden det er dine klær selv om han lovte å passe på dem. Det er ikke sånn han akkurat ved overlegg glemte klærna dine så at du tar litt av smellen syns jeg høres greit ut. Det er som sagt ovenfor bare klær! Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Personlig ville jeg ikke brydd meg nevneverdig om det, men ville bare påpeke at det ikke er "slemt" å kreve 800kroner og hvertfall ikke 500kroner. Men som sagt så er det delvis hans egen skyld siden han la igjen klærne der. Bare klær? Tenk i det store bildet så blir det 800 kroner tapt, ville du brydd deg mer hvis det var 800 kroner du mistet? Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Om dette er en virkelig god venn syntes ikke jeg du skal kreve inn pengene, personlig ville jeg følt det var dårlig gjort i en slik situasjon. Men om det er bestevennen din som du sier tror jeg ikke en slik ting ville skadet vennskapet dog, men jeg hadde aldri krevd penger av mine kompiser for noe slikt, ei de av meg. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Spørs litt hvor gammel du er, 800 kroner er endel hvis man er 15 år gammel. Selv ville jeg ikke brydd meg da 800 kroner er bare en billig tur på byen uansett. Lenke til kommentar
T homas Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Enig med Tmz, la han spandere en pils på deg neste gang dere er på byen. Ikke noe poeng å lage kvalme for 800kr vel? Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Juridisk sett så skylder han deg ingenting. Du ba en annen person passe på dine eiendeler når du var tilstede under perioden de skulle bli passet på - dvs du hadde likt ansvar som ham når det kommer til de fortapte eiendelene. Lenke til kommentar
xelag1 Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 (endret) Syns egentlig dette spørs litt på hvilken stadie du er på i livet. Endret 2. juli 2012 av pipppipp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå