Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da har jeg startet ett lite vannkjølings prosjekt. 2x7970'r bråket for mye på luft.

Så synntest jeg temps på gpu og cpu blei for høg. Så da var det bare å gå for vann. :grin2:

 

Er en liten stund siden og blitt noen bilder så ikke sikkert jeg gidder å kommentere alle da. Får spørr om det er noe. Skal prøve å legge dem ut i rett rekkefølge :p

 

Kabinett: Switch 810 Black

MB: Gigabyte X79 UD7

CPU: I7 3930K @ 4,5Ghz

MEM: 16GB G.Skill Ripjaws 2133Mhz.

GPU: 2x7970 Powercolor

HDD: Nå Crusial 300 64GB

Planlegger en Kingston 3K svart 120GB

PSU: Corsair AX1200 fra gammle bygg.

 

Vannkjøling....

 

Cpu: Aquacomputer cuplex kryos HF

MB: EK sin på VRM'ne. Orginal på SB. Finere enn EK

MEM: 2x Bitspower Universal RAM Module

GPU: 2x Watercool HEATKILLER® GPU-X³ 79X0

2x Watercool HEATKILLER Backplates

RAD's Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper 420mm

Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper 280mm

Tank: Koolance RP-452X2

Pummper: 2x Bitspower Uber 655

Nippler: 18xMonsoon 16/10mm (ID 3/8" OD 5/8") Orange

tubing: Primochill tubing PrimoFlex Pro 16/10 (3/8"ID)

Veske: 1 Loop Aurora Nebula Blue. 2 Loop Aurora Extinction Green

 

Sikkert glemmt noe.. Får ta bilder i nesste innlegg.. :yes:

 

 

M40's Black Switch kommentar tråd

Endret av turbo_fever
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herre. Nå er det så lenge siden jeg har laget linker til tråder att jeg har glemmt det helt. Håper noen tipser meg om det. Så jeg får linket til Diskusjons tråd, og hvordan jeg linker til denne i profilen min..

 

Men skal jeg ta noen bilder da. Dem er av div kvalitet. fra mobil å fra D5000 Kamerat mit. Som jeg ikke har brukt på 1-2 år.. So let's goo

Her er setupet når jeg endelig fikk det til å boote

 

 

 

20120510_214533.jpg

 

DSC_0054.jpg

 

20120512_224932.jpg

 

20120512_225228.jpg

 

20120513_134012.jpg

 

M40's Black Switch kommentar tråd

Endret av turbo_fever
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare en mini update nå. Kom en liten pakke i posten, så nå tror jeg att alt skal være på plass.

 

 

DSC_0073.jpg

 

Trodde disse var svart, men er mer en army brun farge på dem. :hmm: Det fallt ikke helt i smak :confused:

 

DSC_0078.jpg

 

Dem var vel svart lell, måtte ha vært ett synsbedrag.. Men test montert. Ikke samme vei såklart. Betyr jo ikke no..

 

DSC_0073-1.jpg

 

M40's Black Switch kommentartråd

Endret av turbo_fever
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her er hvordan min kryos block ser ut nå. Som sagt så er den veldig flekkete. Er det noen måte å få dette fint å blankt igjenn?? Fikk et tipps om ketchup å salt. For og rubbe det reint\blankt.

 

Vet ikke hvor lett det er på denne blokka for den er veldig skarp, så må vel bruke noe annet enn papir vertfall. Den er også veldig matt innvendig, glemmte bilde av det så klart.

 

DSC_0122.jpg

 

DSC_0127-1.jpg

 

M40's Black Switch kommentartråd

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bilder av noe lite jeg gjorde idag. Fått på plass andre pummpe. Testet hvordan det blir med kabelplass.

Og om Aquero 4.0 går greit, med tanke på ledninger som skal dit. Pluss att frontpanelet over har og endel ledninger..

 

DSC_0130.jpg

 

DSC_0131.jpg

 

DSC_0133.jpg

 

DSC_0139.jpg

 

DSC_0137.jpg

 

For og få kobblet opp både leds å viftene på andre rad trengte jeg 3 utganger. Men jeg hadde to, så da måtte jeg frem med noen kabler å klippe litt. Så da laget jeg meg en 1-4 3-pins kabel. Så da får jeg kjørt 4 vifter på 1 kanal, og led's på den sisste. Drar ikke 2watt engang viftene tror jeg, så skal gå med 10w på en kanal.

 

DSC_0148.jpg

 

 

M40's Black Switch kommentartråd

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd å lage en liten loop av cpu delen.

Blei vel 3 90 graders nippler desverre, men det får gå. Ser litt bedre ut.

Det er sikkert bedre måter å kobble loopen på, men dette er hva jeg kom frem til da. :hmm:

 

Gruer meg til å få plass til cpu strøm kablene oppi hjørnet der ja..

Håper det går med litt prøving.

 

DSC_0138-1.jpg

 

DSC_0143.jpg

 

 

M40's Black Switch 810 kommentartråd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jah, da har jeg kobblet sammen loopene. Men må si att disse moonsoone nipplene er ikke bare bare. Ikke så lett som dem skal ha det til..

 

Min dimensjon er da 3/8"-5/8" slanger fra primochill å moonsoon i samme dim.

Ett + er att slange sitter veldig godt på nipplene. Men å få over ytre ring å skru fast var ett rent hellvete. Å få skubbet dem på plass var tungt nok. for dem blir meget trange der dem skal skruest over slange.

 

På noen av dem så måtte jeg bare ha på litt middell for og få den ned på gjengene. Og det verktøye som er med er alt for mjukt. Så sklir det ut av hakkene så blir den jo skadd. Den blir ikke flat lengere. Det fører jo til att den vil gli lettere over etter hvert. Men bra jeg har 3.

 

Det er heller ikke så lett og bare skru litt extra når du er inne i ett kabinett der du har limitert med plass å gå på.. Har en loop oppe å går, fikk heldigvis pumpen til og få tak på vesken.

 

Slenger opp ett par bilder og ett par videoer så dere får sjå litt hvordan mayhems aurora veske ser ut. Det er mest for show og bør ikke brukes så lenge i gangen. Men det tar jeg når det kommer..

 

Her er da bilde av loopene koblet opp, og en i aksjon. Tester etter lekkasje.

Den grønne har jeg ikke fått pumpa til og ta til seg veska enda. Tar det imårra. :tease:

 

DSC_0131-1.jpg

 

Her er fremme ved res'n. Den grønne blir vel kulere om jeg får fart på den.

 

DSC_0135.jpg

 

 

M40's Black Switch kommentartråd

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har bare gjort ett parr små ting idag. Først så har jeg jo fått på plass cpu strømkablene. La dem bare opp som dere ser. Ikke så mange andre måter å gjør det på. Ser jo ikke så veldig dårlig ut da.

 

DSC_0131-2.jpg

 

Og her har jeg montert sisste 140mm vifte bak. Kobblet bare den på hk bak og mellom cpu kabel og slange. Så den ser du nok ikke lett.

Har og hatt på crossfire bro med en jalla toutch. Bytter nok den til carbon eller no. Så montert lydkortet i nederste pci-e slot. Enten går det fra 16x-16x til 8x-8x, eller så funker det ikke. Vi får se.

 

DSC_0154.jpg

 

M40's Black Switch Kommentartråd

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjort ett par små ting til da i natt :omg:

 

Jeg har monter frontpanel, med usb 2 og 3, minnekortleser og reset knapp. Lyd ut der klippet jeg av siden det virket som NZXT har lodden den fast.

Kom også på jeg skulle prøve å få kobbla opp usb kabel fra Aquero 4.0'n min.

 

Det greide jeg etter litt om og men, hadde ikke planlagt å bruke windows til og styre vifter. Men såg for meg att det blir mye enklere. Velge en profil for stille\lav hastighet, så en for gaming etc..

 

Her er da fra venstre 2xusb2. Usb overføring til minnekortleser. Usb kabelen til Aquero'n, måtte bare ha på sleeving, var grå å kjedelig. Selv om du ser bare ett par cm.. Så er det start, reset, hdd lampe å power on.

 

DSC_0128.jpg

 

Her er usb 3 kobblet på usb 3 headeren mellom 24pin's kontakten og minne.

 

DSC_0133-1.jpg

 

Her er hvor den kommer ifra.

 

DSC_0136-1.jpg

 

Og baksiden til nå. Ikke helt ryddig. Men er jo kabel lengde som bestemmer det. Kommer kanskje til og flytte på usb 3 kabelen som går rett over for rad der. Får se.. :hmm:

 

DSC_0140.jpg

 

M40's Black Switch Kommentartråd

Endret av turbo_fever
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er vel bygget så og si ferdig.. Har bytta liyy på usb3 ledning. Kobbla opp sata strøm til lys bake ved I\O panelet bak, og til SSD. Lagt opp 1 svart sata 6GB kabel. Slik att den ikke synest så godt. Er jo bare 2-3 cm mann ser lell.

 

Skal rydde det rotet med pumpe ledningene. Skal festes helt til høre som den ene er. Ser dem ikke med siden på lell. Borret hull så er bare å ta av front vifte deksel så kan jeg justere pumper fra der :dremel:

 

Så nå er maskina oppe og test kjørest litt :w00t: Ikke sagt pang enda. :hmm:

Men to bilder av nessten ferdig innmat og hvor pumpe justeringen fåregår.

 

DSC_0132.jpg

 

DSC_0141.jpg

 

 

M40's Black Switch Kommentartråd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...