<BøNilzen> Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Noen som vet hva "spread spectrum" eller hva det het er? Fant ut av at cpu-tempen sank en del da jeg skrudde dette av, men det viste seg at pc'en ble SVÆRT ustabil etter en stund, og da jeg prøvde å installere windows xp på nytt, skrudde den seg av midt inni installasjonen. Har prøvd 4 ganger til nå..... Edit: Det var spread spectrum det het ja... Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Fikk det til til slutt. Etter 10 forsøk eller noe.... Men noen som vet hva dette "spread spectrum" er godt for? Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Det er i hvertfall noe du ikke må røre Lenke til kommentar
Tammaz Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Tror det er noe electro magnetic interferance greier. Det hindrer at ikke cpu'en dreper deg av noen mystiske stråler. Bare skru den av hvis du skal overklokke. Den kan nok føre til noe ustabiliteter. Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 shit! trodde det betydde spread spectrum(heat spreader på p4) altså at den fungerte som en varmespreder,men var ikke 100% sikker på den teorien så jeg tror jeg stilte den av.. jeg vil ikke bli grillet av cpu'n min..hehe Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Det er en mulighet til å redusere elektromagnetisk støy fra datamaskinen. Om du har forstyrrelser på andre elektriske apparater så slå den på og se om det hjelper. Skal du overklokke, eller vil ha en så stabil maskin som mulig slå den for all del av. Litt mer info om saken: http://www.rojakpot.com/default.aspx?locat...tion=4&var1=136 Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Spread Spectrum: You can choose to enable or disable the function of spread spectrum of clock generator. While trying overclock, please select "Disabled". http://www.msi.com.tw/html/e_service/teche.../6728/page3.htm Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Pussig... Rart at det ikke gikk å legge inn XP med spread thermal "disabled" da... Det gikk ikke før jeg skrudde den på igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå