Gå til innhold

Hyling på Abit NF7

Smackeroo

Anbefalte innlegg

Har nylig fått meg et Abit NF7, som funker bra bortsett fra at jeg trodde det hadde S-ATA. Problemet mitt er at jeg prøvde å koble ut to kabinettvifter for å teste om det er de som forårsaker mest støy, eller om det er noe annet, men noen få sekunder inn i oppstarten begynte maskinen å lage noen ubehagehylige hyl (alarm-lyd). Noen forslag til hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RTFM. Med andre ord: Det står i hovedkortmanualen

Edit: Beklager hvis dette kanskje var en uhøflig tone, og jeg tok også feil angående at svaret ikke stod i manualen. Har gjort det på alle hovedkort jeg har vært borti i det siste bare. :)

Lenke til kommentar
RTFM. Med andre ord: Det står i hovedkortmanualen

Wow, 6minutter før du fikk slengt avgårde en postcountøker uten tanke for at det faktisk sitter en fyr i andre enden med et kort som piper og en manual som ikke tar det for seg. Det stemmer, det står ikke en drit i manualen til disse korta, men du fikk deg en post til, så gratulerer!

du får ta en titt her Smackeroo: http://bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Jeg er ganske sikker på at det er Award bios på NF7

By the way NF7-S har s-ata

Edit: He he, jeg får visst moderere meg litt selv; jeg var kanskje litt kjapp med å slenge ut postcount fingeren der. :oops:

Har kikket såvidt på dine andre poster blib, så kudos til deg som er såpass seriøs at du modererer deg selv. :)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se så er bare viftene kobla til strømforsyninga og det skjer ingenting så lenge jeg bare kobler ut en av viftene om gangen. Jeg finner ikke noe om det i manualen. Maskinen fortsetter å boote mens den uler og ingenting ser ut til å være galt, bortsett fra at den altså uler...

Manualen er for øvrig noe av det latterligste jeg har sett, med elendig engelsk og dårlige forklaringer... (er vel kanskje en sammenheng der også)

Lenke til kommentar
Så vidt jeg kan se så er bare viftene kobla til strømforsyninga og det skjer ingenting så lenge jeg bare kobler ut en av viftene om gangen. Jeg finner ikke noe om det i manualen. Maskinen fortsetter å boote mens den uler og ingenting ser ut til å være galt, bortsett fra at den altså uler...

Manualen er for øvrig noe av det latterligste jeg har sett, med elendig engelsk og dårlige forklaringer... (er vel kanskje en sammenheng der også)

Eg tenker på cpu viften som er koblet på hovdkortet, hos meg er det cfan1 (cpu) nbfan1 (brikkesett viften)msi P875. Men kabinett viftene kan du kobledirekte til psu'en.
Lenke til kommentar
Gå inn i på "pc-health status" og disable "alarm when cpu fan is not running" eller liknende. Hatt samme prob med samme hovedkort.

Men det er jo ikke CPU-vifta det er snakk om her. Den skulle vel ikke påvirkes på noen måte av at jeg kobler ut to kabinettvifter?

Lenke til kommentar

ahh, eg hadde lan her i helga og pcen min fukka seg heilt. Eg prøve alt! kobla og dreiv på mens alle vennene min spelte.. :(

Når eg dreiv på inni kabinettet klarte eg sikkert å vere borti noe, i så fall starte den å laga ein slags "politi sirene" lyd. (ja, eg ble kraftig mobba :-? )

Men i rein fustrasjon dro eg ut strøm kontakten. 3 sek etter slutta sirenen. Når eg starta igjen var sirene vekke... :woot:

Kjem så til å høre det på skulen imorgon :shrug:

Bios regger vell ikkje om psu vifter forsvinner. Det er vell bare dei viftene som er kobla til HK som kan kontrolleres av bios

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...