Gå til innhold

Linksys WRT54GL eller Netgear WNR3500L

Anbefalte innlegg

Skal ha en trådløs router, sitter med to valg. Begge koster like mye, 500kr.

Linksys WRT54GL

Netgear WNR3500L

Linksys er en jeg har god erfaring med fra før, den er dønn stabil og ok rekkevidde. Den er ganske gammel nå og har desverre ikke noen spesifikasjoner å skryte av.

Netgear er kjappere, bedre, sterkere osv. Men hvordan er rekkevidden? Hvordan er stabiliteten? Funker den bra med skikkelig programvare (DD-WRT)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nesten idioti å kjøpe WRT54GL i dag. Designet er 10 år gammelt og bortsett fra stabil 11g, så har den fint lite å by på. WNR3500L har 64MB RAM, som er nok til at den blir stabil ved torrentbruk mm.

Den støttes hvertfall av DD-WRT og noen flere tredjeparts firmware.

http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/31153-new-to-the-charts-netgear-wnr3500l-rangemax-wireless-n-gigabit-router-with-usb

Lenke til kommentar

Har aldri hatt problemer med torrents på WRT54GL, men går klart for Netgear når du sier det på den måten! Det står til og med at den har 128MB minne, noe som høres ekstremt mye ut for en router.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

WRT54GL er ikke noe å anbefale i dag nei. Dessverre er det umulig å redigere wiki'en her på diskusjon.no, så jeg får ikke redigert bort min anbefaling av den. Den har vært en glimrende arbeidshest lenge, men holder ikke mål i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...