Gå til innhold

Jobb til sommer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok ganske sent å begynne å se etter sommerjobb nå.

Foreslår at du lager en CV (se på nettet hvordan du lager den, og unngå for ALL DEL skrivefeil), og går rundt til butikker, lager, gartnerier og andre som kan ha bruk for litt billig arbeidskraft over sommeren og forhører deg om de har bruk for hjelp. Så gir du dem CVen din også. Tror det er lurere å gå rundt og snakke med folk, istedenfor å sende epost eller ringe fordi det ikke er SÅ lett å si nei hvis du møter opp i person.

Lenke til kommentar

Det er nok ganske sent å begynne å se etter sommerjobb nå.

Foreslår at du lager en CV (se på nettet hvordan du lager den, og unngå for ALL DEL skrivefeil), og går rundt til butikker, lager, gartnerier og andre som kan ha bruk for litt billig arbeidskraft over sommeren og forhører deg om de har bruk for hjelp. Så gir du dem CVen din også. Tror det er lurere å gå rundt og snakke med folk, istedenfor å sende epost eller ringe fordi det ikke er SÅ lett å si nei hvis du møter opp i person.

CVen er det samme som søknad.

Kan jeg bruke en søknad i stedet?

Lenke til kommentar

Men ja, du kan jo skrive en søknad også. Da blir den vel også veldig generell, siden du stort sett tar rått og råte (går jeg ut fra, siden du ikke har jobb i slutten av juni..) Jeg syns egentlig CV passer bedre til slikt, siden de da får svar på alt de måtte lure på av hvor gammel du er, hvilket land du kommer fra, hvor du bor, hvilken skole du går på, hvor god kompetanse du har i språk og IT, osv. Men selvfølgelig, søknad slår nok ikke negativt ut. Men jeg syns det er viktig å møte opp i person, spesielt siden du er så sen og må "overtale" eieren om at han trenger en ekstra mann.

Enhver gjøk kan røre sammen en generell søknad hvor det står at du er "veldig motivert", "glad i å jobbe", og at "teamwork er min sterke side". Det som står på CVen er der i mot helt unikt for deg. ;)

Og husk en ting. Ingen skrivefeil. Er UTROLIG negativt. Lurt å la en venn eller forelder lese gjennom før du går rundt med den.

Lenke til kommentar

litt usikker på om det den rette forumet

Jeg er en 17-åring som letter etter en jobb til sommer?

går det an å søke nå?

har spurt mange butikker og ingen trengte.

hva er den beste måte å søke på?

tips?

Den sikreste måten er å bruke familie, venner eller andre bekjente og høre om de veit om ledige sommerjobber.

Lenke til kommentar

Om du har noen erfaringer med noen idretter (fotball, håndball etc.) er det ofte skoler, og her går det fint an å jobbe på en slik en. Har selv blitt tilbudt jobb på den lokale fotballskolen. Evt. kan du ta diverse strøjobber som f. eks å klippe gresset til naboen :)

Endret av Thad Castle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...