Rascal Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 (endret) Bilen triller forover når den er satt i revers (automatgir ). Bilen er en GOLF GF 1,6L AUTOMAT fra 1996. Verksted mener dette er vanlig. Stemmer det? 12. måned service uten deler kr 3.776,30. Skifte av bremsevæske kr 944,50. Er prisene på akseptabelt nivå? Verksted er Møller Bil. Endret 19. juni 2012 av Rascal Lenke til kommentar
Indian Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Bilen skal ikke trille forover når den er i reverse og motoren går......Jeg synes det var dyrt for bare å se over bilen. Lenke til kommentar
Salior Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Er ikke unormalt at bilen kan trille litt fremover selv om bilen står i revers, men jeg regner med ved gasspådrag går den bakover Er nok bare det at det ikke er nok power til og holde bilen på flekken siden den triller. Har hatt flere automat biler selv og alle de har gjort det samme, både fremover og bakover alt etter gir og bakke Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Et tips for og hindre slike situasjoner er å bruke håndbrekket. Hvis du ikke vet hvor det er plassert så er det somregel mellom de to forsetene, du bruker dette ved å dra det oppover, når du skal deaktivere det tar du det ned igjenn, PS: Det er ofte en låseknapp som må holdes inne når dette deaktiveres. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Momentomformeren gjør at den kan trille fremover eller bakover, med motoren igang. Vanlig at de holder seg stille eller ruller i samme retning som giret pga. tomgangsdrag fra motoren. Endret 22. juni 2012 av Revolution Lenke til kommentar
Indian Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Jeg har aldri oppleved at bilen min triller når jeg setter bilen in gir, Vi må husk at forbremsen er alltid trykket inn når vi bytter til D eller R. Lenke til kommentar
username882 Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Er bakken bratt nok triller de fleste automater selv om den står i D eller R. Ingenting å bekymre seg over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå