Psykake Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Hvis ikke du har levd under en stein de siste årene har du sikkert fått med deg Maya profetiene om at verden skal gå under/starte på nytt i 2012. Den alternative bevegelsen som tror på dette går gjerne i retningen om at verden skal gå inn i en åndlig oppvåking og at verden skal bli et bedre sted, uten krig, sult og andre triste ting. Det har fått meg til å tenke. - Er det en stor gjeng med psykisk syke mennesker som tror på dette? For meg så kan det virke som en mental forsvarsmekanisme. Det å tro at alt det kjipe som skjer i verden skjer av en grunn og at skal bli bedre. Da på bakgrunn av en flere tusen år gammel kalender. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Rettelse: Kalenderene GÅR IKKE LENGRE ENN til desember 2012. PC-en min sin klokke går bare til 31. desember 2099. HVA VET BILL GATES SOM IKKE JEG VET?!?!?!??! 5 Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 - Er det en stor gjeng med psykisk syke mennesker som tror på dette? Det vil jeg tro. Men mitt inntrykk er at genuine 2012-idioter er blitt vanskeligere å komme over. Virker til at 2012 er veldig 2009. Hvis det er noen her som for alvor mener at jorden vil gå under i 2012, så gi dere til kjenne her slik at vi kan få noen å le av i 2013. 1 Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Møtte en fyr som blandt annet mente at pyramidene er rundt 10 000 år gamle, lagd av aliens. Var noe greir om atlantis og kornsirkler også. Jeg sa til han at jeg hadde sett et bilde på internett som sa at mayakalenderen ikke gjore rede for skuddår og derfor var syv måneder bak i tid, 2012 greia skal da allerede ha skjedd. Dette svarte han med at "vel, når de for x tusen år siden klarer å forutsi noe nå og bare bommer med syv måneder så er jo det fortsatt imponerende!". Da ga jeg opp. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Da ga jeg opp. Ja ikke sant? Dette ble til overmål spådd av et folk som ikke engang evnet å forutsi sin egen undergang, men jordens undergang, den visste de om? Så nei, fester ikke mye lit til de dommedags profetiene nei... Dette er forøvrig hauset opp til høyder visvaset ikke fortjener heller... blandt annet i filmer som skal ha oss til å tro at det finnes enorme hullrom under bakken som gigantiske byer bare kan forsvinne ned i Skrudde av filmen 2012 et eller annet halvveis jeg, det ble bare FOR dumt... og hollywoodsk... Er det foresten flere enn meg som har lagt merke til at enkelte hollywood filmer har dårlig skjult reklame for kristendom i seg? Syntes flere og flere amerikanske filmer har det som delmål å spre kristendom og bedrive jesus reklame jeg.... Lenke til kommentar
O3K Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Hvis ikke du har levd under en stein de siste årene har du sikkert fått med deg Maya profetiene om at verden skal gå under/starte på nytt i 2012. Og den samme kalenderen putter verdens fødsel rundt år 3000 fvt; som burde få alle bjeller til å ringe. 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Noe annet som slår meg er hvordan de som tror på dette skal takle hverdagen hvis det ikke skjer noe. Lenke til kommentar
mofomofo Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Det er i alle fall en god historie Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Wikipedia > Misinterpretation of the Mesoamerican Long Count calendar is the basis for a popular belief that a cataclysm will take place on December 21, 2012. December 21, 2012 is simply the day that the calendar will go to the next b'ak'tun, at Long Count 13.0.0.0.0. The date on which the calendar will go to the next piktun (a complete series of 20 b'ak'tuns), at Long Count 1.0.0.0.0.0, will be on October 13, 4772. Lenke til kommentar
psadaki Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Det vil alltid skje noe. Så det blir feil å si at ingenting kommer til å skje. Men at verden går under nøyaktig den datoen, er lite sannsynlig. Kanskje det ikke er verdens undergang det er snakk om, men heller at menneskenes era skal forandre seg? Hvem vet. Ingen. Og det er jeg egentlig takknemlig for. Dessuten tror jeg verdens "undergang" allerede er her, og har vært her lenge. Den kom nok samme dagen menneskene begynte å vandre på to ben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå