lubb Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Det begynte idag tidligt, da jeg slå på dataen min. den startet opp som vanligt helt jeg kom til xp loading screenen, da det kom en slags alarm lyd ut høytalerene mine. Jeg prøvde å starte dataen på nytt, men da ville ikke skjermen fungere, og dataen jobbet ikke i det hele tatt, bare sto og suste. Jeg byttet på cmos jumperen og startet dataen på nytt igjen, da kom det opp att jeg måtte trykke delete for å komme til bios menyen, men det var jo et stort problem siden ikke tastaturet ville fungere. Hva kan være problemet? hovedkort:Abit AT7 Lenke til kommentar
Blib Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Sjekk i hovedkortmanualen hva den alarmlyden betyr så skal du nok svar Lenke til kommentar
lubb Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 oki, skal sjekke. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Lærte forresten akkurat at det ikke er i alle manualer at disse pipelydene står forklart. Men du sa at du hadde byttet på CMOS. Du husket på å bytte den tilbake right? Og mens du er der med nesa begravd i en dum manual kan du også se om du finner ut hvordan ta en "hard" CMOS-clearing. Med å ta ut batteri og alt det der. Så kan du teste om det funker da. Lenke til kommentar
lubb Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Jeg fant ikke noe i manualen om pipelyd. Og ja, jeg satte på plass cmos jumperen etterpå. Jeg har også prøvd å ta batteriet ut ved å så skifte på cmos jumperen, men det har heller ikke hjulpet. Jeg har jo ikke gjort noe med dataen, så jeg synest det er merkeligt at den ikke fungerer skikkeligt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå