Gå til innhold

Koble sammen PC og TV

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny TV nå og vil gjerne koble den opp til min stasjonære PC som står et par meter unna. Skjermkortet jeg har i min PC er Geforce gtx 570.

Har jeg forstått det riktig at jeg da må ha en HDMI-kabel som er hann - hann for å få det til? Hvilken versjon bør HDMI-kabelen være? Jeg vil også ha muligheten til å sende 3D innhold fra PC til TV.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avhengig av hvilket kort du har vil du måtte bruke Mini-HDMI -> HDMI eller vanlig type (standard). Men hann -> hann er rett,

Versjon bør være minst 1.4a (det var da 3d kom - og jeg ser at GTX 570 støtter 1.4a). Mulig kablene bare er i versjon 1.4 - men da skal det kunne holde.

Lenke til kommentar

Avhengig av hvilket kort du har vil du måtte bruke Mini-HDMI -> HDMI eller vanlig type (standard). Men hann -> hann er rett,

Versjon bør være minst 1.4a (det var da 3d kom - og jeg ser at GTX 570 støtter 1.4a). Mulig kablene bare er i versjon 1.4 - men da skal det kunne holde.

Takk for svar.

HDMI gjør meg fremdeles forvirret. Er det skjermkortet som har mini-HDMI port? Her står det at skjermkortet har: 1 x HDMI - 19-pin HDMI Type A. Er det det samme som mini-HDMI?

Lenke til kommentar

Er det det samme som mini-HDMI?

Det er en helt standard HDMI-kontakt, ikke mini-HDMI.

Takk.

Trenger da to HDMI-kabler til min nye TV. En på minst 4m fra PC til TV og en på 1m fra dekoder til TV. Ser at prisene varierer veldig. Noen gode tips om hvor det er lurt å kjøpe kabler?

Lenke til kommentar

Ikke meningen og kuppe tråden men jeg også er på jakt etter billige standard hdmi kabler som ikke er så dyre.Har vært innom nesten alt av nettbutikker for å finne en på 5M med standard kontakt.Det som kan være et alternativ er denne http://cdon.no/elektronikk/bulk%252fopackat_hdmi-hdmi_ha-ha_ver_1.4__5%2c0m-7860747 men jeg er usikker på om det er sånn miniplugg på den eller vanlig som jeg trenger.Billig er den ihvertfall og vers.1.4 :)

Lenke til kommentar

Ikke meningen og kuppe tråden men jeg også er på jakt etter billige standard hdmi kabler som ikke er så dyre.Har vært innom nesten alt av nettbutikker for å finne en på 5M med standard kontakt.Det som kan være et alternativ er denne http://cdon.no/elekt..._5%2c0m-7860747 men jeg er usikker på om det er sånn miniplugg på den eller vanlig som jeg trenger.Billig er den ihvertfall og vers.1.4 :)

Ja, jeg så på de samme kablene selv. Virket mistenkelig billig. Er det mulig å merke forskjell på billige og dyre hdmi-kabler?

Det er versjon 1.4 og ut i fra det jeg leser på wikipedia så er det versjon 1.4a som har offisiell støtte av 3D. Men i tabellen over hvilke egenskaper de forskjellige versjonene av hdmi har, så støtter 1.4 og 1.4a det samme (står i samme kolonne). Ikke så enkelt å forstå dette her..

Lenke til kommentar

Ikke meningen og kuppe tråden men jeg også er på jakt etter billige standard hdmi kabler som ikke er så dyre.Har vært innom nesten alt av nettbutikker for å finne en på 5M med standard kontakt.Det som kan være et alternativ er denne http://cdon.no/elekt..._5%2c0m-7860747 men jeg er usikker på om det er sånn miniplugg på den eller vanlig som jeg trenger.Billig er den ihvertfall og vers.1.4 :)

Ja, jeg så på de samme kablene selv. Virket mistenkelig billig. Er det mulig å merke forskjell på billige og dyre hdmi-kabler?

Det er versjon 1.4 og ut i fra det jeg leser på wikipedia så er det versjon 1.4a som har offisiell støtte av 3D. Men i tabellen over hvilke egenskaper de forskjellige versjonene av hdmi har, så støtter 1.4 og 1.4a det samme (står i samme kolonne). Ikke så enkelt å forstå dette her..

Skal ikke være noe vits med gullkontakter og greier på hdmi kabler da signalene er digitale så en billig kabel gjør jobben så lenge den er noenlunde anstendig produsert.Hvis jeg bare kan bli sikker på at kabelen jeg linket til har standard størrelse på pluggen og altså ikke mini så bestiller jeg en tvert.Er billig frakt også der. :)

Lenke til kommentar

Bilde viser vanlig HDMI - mens det i teksten er referert til micro. Foreslår du sender en henvendelse om hva som stemmer.

Ellers har Dustin Home meget bra utvalg av rimelige kabler, http://www.dustinhom.../?CurrentPage=1

Ingen hensikt å kjøpe svært dyre kabler.

Ja,slik forstod jeg det også.Blei usikker og har kontakta dem om saken og venter på svar.Skal komme med en tilbakemelding straks jeg hører fra dem.

Lenke til kommentar

Bilde viser vanlig HDMI - mens det i teksten er referert til micro. Foreslår du sender en henvendelse om hva som stemmer.

Ellers har Dustin Home meget bra utvalg av rimelige kabler, http://www.dustinhom.../?CurrentPage=1

Ingen hensikt å kjøpe svært dyre kabler.

Ja,slik forstod jeg det også.Blei usikker og har kontakta dem om saken og venter på svar.Skal komme med en tilbakemelding straks jeg hører fra dem.

Fikk svar nå.Kabelen som er linket til har MINI plugg. Altså var den ikke det vi trenger desverre.(har sendt ny forespørsel om de har 5M med standard plugg.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...