Gå til innhold

[Løst] TP-Link TLWR1043ND, bytte FW for å få VLAN støtte?

J@9

Anbefalte innlegg

Har nå vært borte en tur, var borte nesten 1 time, og nettet har ikke låst seg.

Men ser fremdeles meldinger om spoofing i huseiers router.. og nå har kun min router + server vært tilkoblet..

Koblet fra kabelen som går til stue switchen, og jeg koblet også fra tv kabelen fra altibox hjemmesentralen.

Så dette kan jo tyde på problemer med med min router.

Skal for morroskyld prøve å starte en torrent igjen, og se om huseiers router låser seg igjen da.

*edit*

Har nå feilsøkt enda mer, og det er nok hans router som er problemet..

Har koblet opp våre 2 laptops mot hans router trådløst, og det er ikke noe tilkoblet med kabel.

Fremdeles så dukker det opp ipspoofing i loggen, fra samme adresser som før.

Så her skjønner ikke jeg helt hva som skjer :S

Men, men.. tror nok jeg bestiller en ny switch, bytter tilbake til original FW på router, hører med huseier om jeg kan koble bort hans router og kjøre alt på min.

For så å kjøre nett og tv på switchen, og dele det opp igjen på switchen i stua.

Får håpe dette fungerer bedre :)

Har lest en anmeldelse av 5 ports utgaven av switchen jeg har.. og han som kjøpte den, hadde kjøpt 2 av den, for nettop å kjøre tv og nett på en og samme kabel, som fungerte for han :)

Endret av J@9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg byttet til original FW på routeren, og nettet ble som før igjen.

Har også fått kjøpt den netgear switchen jeg snakka om, og denne er nå satt opp med VLAN, sammen med den jeg hadde fra før.

Hadde litt problemer med å få tv til å fungere, men fikk slått av blokkering av ukjent multicast trafikk, og da kom tv tilbake med en gang :)

Kjører et par torrents nå, og det ser ut til å fungere fint!

Fikk også på plass en UPS, så nå er server, switch og router mindre utsatt for strømbrudd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...