sndrem Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Halloen Nå har det seg sånn at jeg står mellom å levere tilbake skolepcen som jeg har hatt i tre år, eller kjøpe den ut for 1000 kr ca. Det er en hp elitebook 8530W som jeg har vært veldig fornøyd, men nå begynner batteriet å bli veldig dårlig og den er generelt treg. Dilemmaet er da, bør jeg kjøpe den ut for 1000 kr eller la kommunen få den tilbake og jeg ser meg etter en ny data? Dersom jeg skal ha ny data må den ha ikke mindre enn 13" skjerm, kunne kjøre hd-film fra harddisk (trenger ikke blu-ray), enkel bilderedigering (legge inn på raw-filer og prosessere de i feks lightroom) og vet ikke om det er mulig på bærbare, men en relativt liten ssd-disk for operativsystem og en større for multimedia og annet? Og prisen må helst ikke overstige 5000 kr! Håper på svar og tusen takk! Lenke til kommentar
ole a Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Hvis du vil ha en grei laptop til redigering samt ssd ville jeg satt budsjettet noe høyere enn 5k Lenke til kommentar
sndrem Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2012 Hvis du vil ha en grei laptop til redigering samt ssd ville jeg satt budsjettet noe høyere enn 5k Var det jeg var redd for... Lenke til kommentar
ole a Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Denne kan jeg tenke meg passer fint til deg, http://www.dustinhome.no/product/5010622196/fujitsu-lifebook-ah531-ci7-2-7-4gb-500-15-6-w7p/ Den har ikke så bra skjermkort, men så lenge du ikke skal spille trenger du heller ikke det. Og den har en knall prosessor. Er jo egentlig en dyr maskin men den ligger til under 5000 for øyeblikket. Ville slått til nå om jeg var deg Når det kommer til redigering så vil du jo få god bruk for en kraftig prosessor, og du kan også oppgradere til 8GB minne senere, (kjøpe en 4GB brikke til) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Vær obs på at den i7-prosessoren er en dobbelkjerne (i7 2620M) og ikke firekjerne. Lenke til kommentar
sndrem Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2012 Den så ikke så dum ut. Skal tenke på det Lenke til kommentar
ole a Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 (endret) Vet ikke hvor mye du drar rundt på pcen din uten tilkobling til strøm, men den der ser ut til å ha kjempebra batteritid Edit: det står dog "opp til 7,3" så kan være en del lavere ved bruk. Endret 19. juni 2012 av ole a Lenke til kommentar
ole a Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Hvis du går for den, pass på å ta med http://www.dustinhome.no/product/5010223938/kingston-kfj-fpc413-4g/ Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 EliteBook 8530W var en veldig bra maskin, dagens tilsvarende modell, 8560W koster ca 15000 kr ny, så jeg er overrasket du fikk en såpass bra skolepc. Maskiner blir ikke tregere med årene, men du trenger en oppryddning for å holde seg raske, og sansynligvis har du en Core 2 Duo rundt 2.5GHz i maskina, noe som er helt ok forstsatt. Jeg hadde nok kjøpt den for 1000kr om du ikke har herpa den for mye Lenke til kommentar
sndrem Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2012 EliteBook 8530W var en veldig bra maskin, dagens tilsvarende modell, 8560W koster ca 15000 kr ny, så jeg er overrasket du fikk en såpass bra skolepc. Maskiner blir ikke tregere med årene, men du trenger en oppryddning for å holde seg raske, og sansynligvis har du en Core 2 Duo rundt 2.5GHz i maskina, noe som er helt ok forstsatt. Jeg hadde nok kjøpt den for 1000kr om du ikke har herpa den for mye Da beholder jeg den nok. En av grunnene til at vi fikk de var nok fordi jeg gikk medier og kommunikasjon, og den har blitt brukt til både photoshop og enkel lydproduksjon. Og et lite spørsmål til: Har fått et brev der det står at jeg må levere den tilbake for å ta en soft reset, hva vil det si? Regner med de skal fjerne photoshop og andre programmer, men slettes alt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå