jimbo696 Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Noen som VEIT om det gjør noe å bruke GM 5w/30 olje på denne type bil? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Kan ikke fatte og begripe at det kan ha noe negativt. GM sin er godt mulig produsert av samme fabrikant, Fuchs, og spec-en er (om en ser vekk fra VW/VAG sine egne betegnelser) ikke motstridende til VAG sin longlife (sist jeg sjekket iallfall). Du vil alltids finne noen som sier du MÅ bruke VAG-olje, uten at det nødvendigvis finnes noe som kan dokumentere noenting som helst. Jeg vet om flere som bruker denne oljen i ymse VAG-biler, men vet ikke om noen av disse har hatt akkurat din versjon av 1.9TDI. Er det noe spesielt med det BM-greiene i motoren, eller er det andre ting det går på? Lenke til kommentar
jimbo696 Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Det som er saken er at jeg får GM oljen veldig billig via jobb. Skal jo brukes en slags Castro olje egentlig. Er litt usikker, er jo som du sier alltid noen som er fast på at du MÅ bruke den oljen som det står at skal brukes:-) Lenke til kommentar
Selle Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Pumpedysemotorene er litt kresne på olja. Den må være merket med VW505.01 (15.000 skiftintervall) eller 507.00 (longlife) Lenke til kommentar
jimbo696 Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Ok. Tusen takk for svar:-) siste spm: noen som veit hvor mye olje jeg skal ha? Lenke til kommentar
Selle Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Det står i instruksjonsboka, men husk at du ikke får ut all gammel olje ved oljeskift, så bruk peilepinnen Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 4,3l olje på BLS motoren. Pga partikkelfilter må du ha olje med 507.00 standarden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå