snoopafella Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Så på hjemmesidene til Ati og fant noe som heter FireGL. Noen som vet hva dette er?(Det sto ingen beskrivelse av hva det var når jeg trykket på det) Jeg har et radeon 9800pro 128mb kort. Er dette noe lignende openGL? Trenger jeg/kan jeg bruke det? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 ATi FireGL er ATi's svar på nVIDIA Quadro. Denne har en optimalisert OpenGL-rutine og vil være kjappere på CAD-applikasjoner for eksempel. Du bør helst gå for Radeon-serien med mindre du driver med avansert tegning. However; det er mulig å modifisere ditt radeon-kort til FireGL-kort om ønskelig. Lenke til kommentar
snoopafella Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 ingen ytelses forskjell i 3d appilikasjoner altså. ok.... takk for svar Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 ingen ytelses forskjell i 3d appilikasjoner altså. ok....takk for svar Det er tregere på Direct3D, OpenGL ytelsen er så og si den samme i "vanlige" 3D-applikasjoner Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Hva mener du med "vanlige 3d aplikasjoner" ? Spill? SPEC ViewPerf 7.1a ViewPerf is a syntactical 3D benchmark suite which includes 3ds max (3dsmax-02), Data Explorer (dx-08), DesignReview (drv-09), Lightscape (light-06), Pro/Engineer (proe-02) and Unigraphics (ugs-03). The version 7.1a is a small update which avoids a crash on ATI cards under several circumstances. It was s bug in the application and not in the card’s driver. New results with ViewPerf 7.1 are not comparable with results of version 7.0. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Hva mener du med "vanlige 3d aplikasjoner" ? Spill? SPEC ViewPerf 7.1a ViewPerf is a syntactical 3D benchmark suite which includes 3ds max (3dsmax-02), Data Explorer (dx-08), DesignReview (drv-09), Lightscape (light-06), Pro/Engineer (proe-02) and Unigraphics (ugs-03). The version 7.1a is a small update which avoids a crash on ATI cards under several circumstances. It was s bug in the application and not in the card’s driver. New results with ViewPerf 7.1 are not comparable with results of version 7.0. Jepp, CAD koden er som 3D Studio MAX, Radeon kortene sliter bak GeForce4 i CAD programmer, da tenker jeg på de modda versjonene. Kjører selv mitt Ti 4600 på Quadro4 900 XGL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå