Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hyling i bremsene, Golf 92 modell.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Volkswagen Golf 92 modell.

Det hyler i bremsene når jeg bremser. Jeg har ekstremt lite peiling på bil, derfor spør jeg her.

Kan det være at bremseklossene er nedslitt? Vil det være enkelt å se om de er det? Evt. hvordan? Er det enkelt å bytte selv? Evt. hvilket verktøy trenger jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har en Volkswagen Golf 92 modell.

Det hyler i bremsene når jeg bremser. Jeg har ekstremt lite peiling på bil, derfor spør jeg her.

Kan det være at bremseklossene er nedslitt? Vil det være enkelt å se om de er det? Evt. hvordan? Er det enkelt å bytte selv? Evt. hvilket verktøy trenger jeg?

Er det lenge siden de ble skiftet?

Mine bremser hyler selv om de er skiftet nylig. Slik lyd fra bremsene tilsier ofte , men ikke alltid, at klossene er slitte. I mitt tilfelle er det nok vibrasjoner og dårlig balansering som er årsaken.

Om du tar av hjulet skal det være mulig å se slitesporene på klossene som er en god indikasjon på slitasjen og gjenværende levetid.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det har ikke nødvendigvis noe å si om de er slitte. De fleste bremseklosser har ett "klistremerke" på baksiden som skal hindre skriking. Dette er det en del som tar av for å gjøre montering enklere, og da kommer ulydene fortløpende.

Er det bak så kan det være greit å ta opp trommelen og se hvis det er lenge siden de ble skiftet. Kommer det forfra er det ganske mye lettere å inspisere skiva og klossene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...