Jockstrap Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Hei, jeg har en Volkswagen Golf 92 modell. Det hyler i bremsene når jeg bremser. Jeg har ekstremt lite peiling på bil, derfor spør jeg her. Kan det være at bremseklossene er nedslitt? Vil det være enkelt å se om de er det? Evt. hvordan? Er det enkelt å bytte selv? Evt. hvilket verktøy trenger jeg? Lenke til kommentar
darket Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 hyler det så er det nok på tide å bytte, se også på skivene om de er slitte, bytt de samtidig. med 2-3 forskjellige lette verktøy tar et bytte ca 20 minutter, så er ikke en vanskelig jobb Lenke til kommentar
Jockstrap Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2012 Takk for svar Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Det er ikke så lett å bytte. Er stor sansynlighet at kalippere er treg og må byttes. Stjerneskrue som holder skive på plass kan stå ganske fast og da er slagskrujern fint å ha. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Hei, jeg har en Volkswagen Golf 92 modell. Det hyler i bremsene når jeg bremser. Jeg har ekstremt lite peiling på bil, derfor spør jeg her. Kan det være at bremseklossene er nedslitt? Vil det være enkelt å se om de er det? Evt. hvordan? Er det enkelt å bytte selv? Evt. hvilket verktøy trenger jeg? Er det lenge siden de ble skiftet? Mine bremser hyler selv om de er skiftet nylig. Slik lyd fra bremsene tilsier ofte , men ikke alltid, at klossene er slitte. I mitt tilfelle er det nok vibrasjoner og dårlig balansering som er årsaken. Om du tar av hjulet skal det være mulig å se slitesporene på klossene som er en god indikasjon på slitasjen og gjenværende levetid. Lenke til kommentar
username882 Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Det har ikke nødvendigvis noe å si om de er slitte. De fleste bremseklosser har ett "klistremerke" på baksiden som skal hindre skriking. Dette er det en del som tar av for å gjøre montering enklere, og da kommer ulydene fortløpende. Er det bak så kan det være greit å ta opp trommelen og se hvis det er lenge siden de ble skiftet. Kommer det forfra er det ganske mye lettere å inspisere skiva og klossene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå