Bordplate Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Høres ut som den vanlige mistolkningen av koranen. Altså at konen skal være underordnet mannen. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Min mor bestemte stort sett alt i huset når jeg var liten. Det var ikke snakk om noe BDSM-forhold der, men effekten blir jo den samme? Det er da ikke noe unormalt i at den ene parten i et forhold gjerne bestemmer mer enn den andre? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Det kan hende, men vil du si at det er normalt å straffe din partner når h*n har vært ulydig?? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Jeg vil ikke si det er normalt i dagens samfunn, nei. Ei heller rett i et normalt forhold. Men skal det derfor bli sett ned på om det er ønsket fra den underdanige parten sin side i et forhold de selv ikke på noen måte vil definere som normalt i forhold til resten av samfunnet? Så lenge to likeverdige parter er blitt enige om å leve livet sitt på denne måten synes jeg alle andre kan snu ryggen til og leve sine egne liv på den måten de vil gjøre det. (Jeg vil forresten legge til at jeg utelukkende snakker på generelt grunnlag nå, og ikke i dette spesielle tilfellet da jeg ikke kjenner OP utover det lille som er postet her). 1 Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Jeg er enig i at det må være greit for de to partene om de begge er med på det. Saken er her, at dette involverer barn også, og det er her jeg vrir meg litt. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Jeg vil ikke si det er normalt i dagens samfunn, nei. Ei heller rett i et normalt forhold. Men skal det derfor bli sett ned på om det er ønsket fra den underdanige parten sin side i et forhold de selv ikke på noen måte vil definere som normalt i forhold til resten av samfunnet? Så lenge to likeverdige parter er blitt enige om å leve livet sitt på denne måten synes jeg alle andre kan snu ryggen til og leve sine egne liv på den måten de vil gjøre det. (Jeg vil forresten legge til at jeg utelukkende snakker på generelt grunnlag nå, og ikke i dette spesielle tilfellet da jeg ikke kjenner OP utover det lille som er postet her). Problemet er at dette ikke nødvendigvis trenger å være 'frivillig', selv om det kan virke slik. Mange kvinner blir hos sin voldelige mann 'frivillig', selv om det egentlig handler om psykisk mishandling, og jeg syns at ett slikt her forhold kan virke skremmende lik, for omverdenen og dem det handler om. 1 Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) Jeg tror at de fleste kvinner har en iboende lyst til aa bli tatt vare paa av en mann. Det er rett og slett biologisk. Selvfoelgelig kan vi som mennesker undertrykke denne lysten, denne evnen til aa handle paa tross av vaare instinkter er det som skiller oss fra dyr. Syns ikke det er noe galt i aa ha lyst til at mannen skal vaere sjefen i huset og tror det er mange kvinner som liker det slik, men stiller meg kritisk til "DD/taken in hand". En ting er motivasjonen du har for straff, du sier at det tenner deg seksuelt, men er det da en straff? Og er ikke det ikke da et insentiv til aa vaere ulydig? Jeg kan tenke meg at det gir deg spenning i hverdagen og kan fungere veldig bra paa arbitraere ting som husarbeid o.l, men fungerer det paa ting dere er fundamentalt uenige i? Endret 2. juli 2012 av Kubjelle 2 Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 … og her var det strålende god toleranse for andres måter å leve sitt liv på ja … Jeg lurer virkelig på hva slags foreldre folk her har, for dette minner jo litt om en måte å leve på som man hadde tidlig på 1900-tallet (mitt inntrykk iallfall), dvs. sånn cirka da besteforeldrene til folk her vokste opp og fikk barn. Er det virkelig sånn at foreldrene til folk her har tatt så mye skade av det? Hva er virkelig så galt i å ønske at noen guider enn og setter faste rammer for ting? Hvorfor er dette skadelig for barn? Såvidt jeg veit er da faste rammer noe som er bra for barn … Hvem har forresten sagt at dette må foregå foran barna? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Det trenger ikke å foregå foran barna for at de skal skjønne at noe er galt. Og hvis barna vokser opp med at mor aldri har noe hun skulle ha sagt og far alltid har siste ordet; hvordan tror du de vil ta det videre med ut i verden? Guttene vil tro at det er OK å gjøre sånn her, og vil mye mulig håndheve det med vold siden dette er jo ''sånn det skal være'', og jentene vil vokse opp med den tro at kvinner ikke har noe de skulle ha sagt overhode når det kommer til viktige avgjørelser i sitt liv. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Jeg tror du isåfall grovt undervurderer innvirkningen miljøet rundt oss har. Slik jeg tolker det du sier skulle det i befolkningen over 50-60 år er proppfullt av voldelige menn og super-underdanige kvinner, nettopp fordi de har vokst opp under «taken by hand»-lignende forhold. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Jeg skrev ikke noe sted at det er akkurat det som skjer med alle, men at faren er veldig høy for at det skjer. Barn arver ofte holdninger og meninger fra sine foreldre, og det blir dumt å påstå at dette ikke er noe de vil bli påvirket av. Uansett hvor godt vi prøver å skjerme ungene fra hva som skjer i partnerskapet og ellers i verden så virker det ikke.. dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå