LydiaLydia Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 (endret) Hei, noen som er i et dd/taken in hand forhold? Har nettopp begynnt å skrive blogg om vår vei i dette: www.lydigkone.wordpress.com Endret 19. juni 2012 av LydiaLydia Lenke til kommentar
LydiaLydia Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 tatt fra takeninhand.com (og oversatt): DD er praksis mellom to samtykkende livspartnere der mannen tar de nødvendige tiltak for å oppnå et sunt ekteskap, tar de nødvendige tiltak for å skape et sunt hjemmemiljø, og tar nødvendige tiltak for å beskytte alle medlemmer av familien fra farlige eller ugunstig utfall. Ved å straffe konen ved uønsket atferd gir det et gode for samlivet og hele familien. I tillegg til å straffe uønsket atferd, er mannen også ansvarlig for å belønne positiv atferd i et forsøk på å forsterke dem. Mannen skal alltid gjøre dette på en svært trygg, kjærlig, sunn, kontrollert, og komponerte måte. i korte trekk, mannen er familiens overhode, han setter grensene og etter beste evne styrer familien i best retning. kona følger lydig etter og feiler hun står han i sin rett til å disiplinere henne. Vi har bestemt at han skal bestemme. Har litt gammeldags kjønnsroller, med modifikasjoner pga tiden vi er i. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Synes dette minner veldig om hvordan man oppdrar hundevalper jeg da. Men om det fungerer for dere er jo det supert :-P 2 Lenke til kommentar
Branco Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Ved å straffe konen ved uønsket atferd gir det et gode for samlivet og hele familien. Hva defineres som straff i denne sammenhengen? 1 Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Dette høres ut som et veldig kjedelig og ensidig forhold. Er det slik at du ikke kan bestemme noe som helst? Ingenting? 3 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Tenner du på straffen du evt får, eller er det mer ekte enn bare et rollespill? Lenke til kommentar
LydiaLydia Skrevet 24. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2012 Straff kan være mye forskjellig, for det meste ris men også å bli tatt fra privilegier, tidlig sendt i seng osv. Hverken kjedelig eller ensidig! Veldig givende, elskende, og flott! Hm, tenner på straffen men ikke derfor vi gjør det. skiller nesten helt på sex og disiplinering. Vi har drevet litt med bdsm før, men vi syntes begge noe manglet, og lakk lær, pisker og kjetting var ikke vår "greie" Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 HAhahaha! Det virker som om du heller har lyst på en unge/slave enn en skikkelig partner i ett sunt forhold. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 tatt fra takeninhand.com (og oversatt): DD er praksis mellom to samtykkende livspartnere der mannen tar de nødvendige tiltak for å oppnå et sunt ekteskap, tar de nødvendige tiltak for å skape et sunt hjemmemiljø, og tar nødvendige tiltak for å beskytte alle medlemmer av familien fra farlige eller ugunstig utfall. Ved å straffe konen ved uønsket atferd gir det et gode for samlivet og hele familien. I tillegg til å straffe uønsket atferd, er mannen også ansvarlig for å belønne positiv atferd i et forsøk på å forsterke dem. Mannen skal alltid gjøre dette på en svært trygg, kjærlig, sunn, kontrollert, og komponerte måte. i korte trekk, mannen er familiens overhode, han setter grensene og etter beste evne styrer familien i best retning. kona følger lydig etter og feiler hun står han i sin rett til å disiplinere henne. Vi har bestemt at han skal bestemme. Har litt gammeldags kjønnsroller, med modifikasjoner pga tiden vi er i. Ble først litt forvirret og tenkte litt troll, men for en lettelse: Dere er jo bare Talibanere. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Skjønner ikke helt hvorfor det kommer negative poster plutselig. Dette er ikke en så uvanlig måte å ha et forhold på. Og når et slikt forhold er gjensidig ønsket ser jeg ikke hvorfor det skulle være et problem for andre. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) Hva annet kan man forvente når noen lever i ett forhold de basicly ikke har en stemme med i saker som tells? Det ligner mye mer på psykisk og fysisk mishandling. Det er også veldig godt kjent at de som blir utsatt for dette i forhold blir på grunn av grunner som ''han er den eneste som kan elske meg'', som ofte kommer av den psykiske mishandlingen. Dette er en måte å umyndiggjøre en person, så man sitter med all makten selv. Minner veldig mye om forholdet mine foreldre har, begge to kommer fra ''europas lille afrika'', hvor kvinner ikke har noe de skulle ha sagt overhode. Kan ikke si at jeg syns det er noe positivt med det overhode. Det blir som å ta femti skritt tilbake.. Endret 24. juni 2012 av BuffyAnneSummers 2 Lenke til kommentar
LydiaLydia Skrevet 24. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2012 Takk sexylubb1! Jeg er hverken slave eller servitør, og jeg bestemmer stort sett over meg selv, bare at han har siste ordet. Han lytter kjærlig og gjør det beste han kan for at jeg skal ha det bra. Jeg er ikke underkua, jeg VIL at han skal bestemme. Jeg VIL at han skal lede meg /oss mot det bedre. Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Jeg er litt bekymret for barna her. Det kan godt være at du synes dette er greit for deg, men det høres ikke helt sunt ut for barn å vokse opp i et sånt hjem, mtp samfunnet vi lever i.. 1 Lenke til kommentar
LydiaLydia Skrevet 24. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2012 Hva av det er skadelig mener du??? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) Hva av det er skadelig mener du??? Du mener at det ikke er skadelig for barn å vokse opp i ett miljø hvor far har siste ord og mor har egentlig ingenting hun skulle ha sagt? Du sier at du kan si hva du mener, men far har siste ordet.. Kjære deg, du har ikke noe du skulle sagt i utgangspunktet hvis det han sier er slik som det skal bli. Endret 24. juni 2012 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) "Pappa bruker å rise mamma når hun ikke gjør som hun får beskjed om" "Mamma bestemmer ingenting hun!" Så blir ungene eldre, og hvis du har sønner så vil de jo bli opplært i hjemmet at det er greit å legge hånd på kvinner om de ikke gjør som de blir fortalt. Kanskje mannfolket ditt er glad i deg, og bryr seg om deg selv om han legger hånd på deg. Men tenk, om du har en datter og hun blir eldre og går inn i forhold med et voldelig mannfolk som faktisk gir faen i henne. Hun blir hos ham, siden hennes mor lot far slå. Hun vil kue seg til alle menn hun møter, og det finnes mange menn der ute som ikke er bra for noe kvinnfolk...... Hun vil kanskje aldri føle at hun har noe hun skulle sagt. Det er en makt mange menn vil misbruke. Endret 24. juni 2012 av Extraterrestrial 3 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Det å holde sin BDSM-livsstil adskilt fra barneoppdragelse og familie generelt er nok noe de fleste som driver med det prioriterer høyt. Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Ja, det er det de burde gjøre. Men dette er ikke tilfellet med TS, såvidt jeg forsto. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Inntrykket jeg også har fått er at dette omhandler hverdagen deres generelt, ikke bare på soverommet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå