Gå til innhold

Vi vil ha filmer i HD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det fortsatt slik at noe som dette overrasker branjsen?

Hvis så er tilfelle, burde de alle ta seg en bolle og finne noe annet å gjøre her i livet...

Det grenser bare til flaut når dette blir presentert som en (overraskende) nyhet.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Foreløpig er salg av 3D filmer begrenset på grunn av liten tilgang på innhold, samt begrenset utbredelse av 3DTV-er i norske hjem, forklarer Husby.

Ehh, nei? 3D er fysisk vond å se på og 3D teknologien har mange år igjen før den kan brukes uten fysiske plager som vondt i øynene, svimmelhet, hodepine og kvalme. Legg til begrenset plassering rundt TV for å få noenlunde 3D effekt og en er i mål med hvorfor 3D ikke selger. 3D er og blir en ubrukelig jippo i flere år til.

Lenke til kommentar

Har Altibox og syns leiefilmer i SD har betydlig dårligere kvalitet enn DVD eller TV-sendte (SD) filmer. Hvis Get og CD har samme problem foklarer det nok hvorfor folk leier HD-filmer.

Endret av asshole
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Har Altibox og syns leiefilmer i SD har betydlig dårligere kvalitet enn DVD eller TV-sendte (SD) filmer.

Det er et annet lignende problem også;

GET boksen er elendig til å vise SD. Kobler jeg LG TV'en min direkte til analogt (coax) viser den SD mye bedre enn hva GET boksen serverer gjennom HDMI.

Jeg skjønner godt at folk unngår SD produsert av GET's HD boks (PVR).

Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg ikke sagt nei til enda høyere oppløsning enn 1920x1080. 4K i stua hadde vært fantastisk. Synes heller bransjen burde fokusere på dét enn på 3D. Sistnevnte er kun en gimmick, som forsåvidt fungerer på noen filmer (Hugo og Prometheus var ikke så verst i 3D), men oftest er det kun et irritasjonsmoment.

Lenke til kommentar

Er vel liten grunn til å ikke velge HD idag om det er muligheten for dette. Og dyrere bør det heller ikke være. HD filmer er ikke akkurat det man kan kalle "eksklusivt" pr dags dato.

Er jo snakk om streaming, som jeg regner med går over nettet, og da er det mange som har grunn til å ikke kjøre FHD. Det er enten lav kvalitet eller vente 3-4 dager på at den skal laste, hvis man inkluderer det at nettet skal kunne brukes i huset i løpet av dagen må man vel opp på 8-9 dager fordi nettet er ubrukelig når ting blir lastet ned. God nok grunn :p ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

tre av tjenestene som skrivers om i artikelen har jeg ikke hørt om en gang

ræva markedsføring her ja og i tilegg at filmbrasjen saksøker pirater og har ræva utvalg i dette landet på lovlig vod/nedlasting, er ikke akuratt bra for "the image"

kanskje piratene burde lage en hel aftens film om filmbransjen for å vise at detter er jo idioti

Lenke til kommentar
HD er ikke i ferd med å bli den nye filmstandarten. Den er allerede den nye filmstandarten. Det er snarere 3D som er i ferd med å utivkle seg til å bli den nye filmstandarten.

Overvurdert. at "3D TVer selger som varmt hvetebrød" har mer med det faktum at du knapt får TV uten 3D funksjonalitet enn noe annet. Det er i alle fall min oppfattelse av 3D tv gimmicken.

Dessverre velger bransjen å tolke det som at 3D er det helt store...

Endret av MrLee
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Appropo PotC. Nå får en jo Pirates of the Caribbean på blu ray for 20 pund, 200NOK... det vil si film 1-4 som blir 50 kroner pr film. Da foretrekker jeg blu-ray formatet. Billigere å kjøpe fra utlandet enn hjemme i Norge ihvertfall!

AnydvdHD får jeg tatt backup og med Handbrake kan jeg lage filer for streaming, tilpasset meg og mitt behov :)

Lenke til kommentar
80 prosent av Get-kundene velger film i høy oppløsning, selv om det er dyrere.
Nettopp fordi SD gjør vondt å se på! Burde vært ulovlig å tilby så lav bildekvalitet!

Gi oss HD/FHD med god bit-rate og surround-lyd, oppgraderingene kommer flere år for sent! Hvorfor ikke bare være tidlig ute med en gang?

Jeg kommer ikke til å benytte meg av norske video-streaming-tjenester, man finner ikke noe som duger før man går over grensa.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke tjenester tilbyr FHD og surround? (helst 7.1, der 5.1 er akseptabelt på visse titler)?

Har testet VIA-play, men der er det snakk om lav bitrate 720p, og det kun på noen få titler.

SD er uaktuelt, og ikke noe jeg ville sett om det så var gratis.

Nå har vel de fleste fått seg en HD-TV for lengst, og brukt flerfoldige tusen på det, og da er det jo enkelt og greit bortkastet å se på SD-MEDIA som gir dårligere bilde enn famle CRT-skjermer, grunnet dårlig oppskalering på mange TVer...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser folk vil ha 7.1 lyd, da burde en se over hvilken filmer som faktisk har dette, det er ikkje så mange filmer som kommer med dette. Det er mer større satsinger ol.

5.1 er forsatt mer vanlig, men 7.1 kommer nok til å bli mer vanlig med tiden..

Men er ikkje alle som har muligheter til å streame hd heller, mange som ikkje bor i byer eller større tettsteder har svært begrenset hastigheter da ingen bryr seg om å bygge ut infrastrukturen ol.

Sjølv liker eg å ha filmene digitalt da eg ikkje har muligheter får å streame, men velger da lovlig "kopi", over å laste ned.

Så hadde vel vert større andel som hadde valgt hd filmer fra get ol. vist det hadde muligheten til å faktisk streame det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...