Gå til innhold

Microsoft slipper helt nye nettbrett

Anbefalte innlegg

Som "vi" kjenner igjen? Altså du? Sitter du på Windows Vista du da? Har ikke hatt ett eneste problem siden Windows 7 kom, ei heller noen jeg kjenner.
Du har aldri opplevd at et vindu får en hvit overlay, også endrer tittelen seg til "My application (Not responding)", måtte starte PCen din på nytt etter oppdateringer eller fått en pop-up med sånn skummel error-lyd? Det har jeg. Massevis.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så gled dere til lang responstid, omstarter, feilmeldinger og annet som vi kjenner igjen.

Sliter ikke med noen av disse tingene, har flere win7/2008r2 bokser.

Som "vi" kjenner igjen? Altså du? Sitter du på Windows Vista du da? Har ikke hatt ett eneste problem siden Windows 7 kom, ei heller noen jeg kjenner.
Du har aldri opplevd at et vindu får en hvit overlay, også endrer tittelen seg til "My application (Not responding)", måtte starte PCen din på nytt etter oppdateringer eller fått en pop-up med sånn skummel error-lyd? Det har jeg. Massevis.

Restart er jo ikke krise, da det tar max 20 sekunder.

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Noe jeg tenkte på nettopp

Hva med "apper", sånn som å kontrollere recievere?

Noe som du får på både apple og android..

Uten noe sånt blir det aldri kjøp

Kontrollere receivere hvordan? Via en IR-blaster feks? Isåfall er programmene med størst mulighet til windows.

AtW

Lenke til kommentar

For stor skjerm, for tykt/tungt og farger som "ingen" vil ha.

0,9" større enn Ipad, 24g tyngre og koksfarget?

Sammenlignet med min 8.9" blir den for stor, mye av poenget med nettbrett forsvinner når vi kommer opp i disse størrelsene.

Min veier 453 g, denne veier 676 g. Og da skulle jeg gjerne hatt en 8.9" (eller deromkring) som veide mindre enn Galaxy tab'en.

I artikkelen er det avbildet en modell i en fæl/jalla blåfarge. Jeg har ikke undersøkt hvilke andre farger den kommer i, men denne var fail. Edit: ser på det ene bildet og videoen at tastaturet også finnes i en farge man kan leve med. Litt for rask på avtrekkeren ang. farger.

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

Det er jo litt søtt å se Microsoft fomle seg videre da. Årevis etter alle andre har kommer med sine nettbrett. Og på vanlig Microsoftvis med flere OS-varianter.

Så gled dere til lang responstid, omstarter, feilmeldinger og annet som vi kjenner igjen.

Hva så om de kommer litt etter når de ser ut til å levere ett bedre produkt? Windows 8 virker jo å være langt mer tilpasset en tablet enn det IOS og Android er. Hvorfor kan man f.eks. ikke kjøre to programmer ved siden av hverandre på de?

25.33% om du skal tro på Wikimedia bruker ikke Windows, med API søk utelukket, som er brukt oftest av ikke-Windows brukere. Jeg må også minne om at de aller fleste ikke er tech-savy nok for å ha lyst på en slikt tablet. Linux står for 5.46%, men igjen, de fleste Linux brukere bruker Wikimedia APIene, og det er også mange som opter ut fra å bli logget.

25.33% om man teller med alle slags duppeditter som er koblet til nettet ja.

Ser sykt kult ut, men en ting lurer jeg på; Windows 8 kan ikke konkurrere med iOS eller Android når det kommer til applikasjoner, så støtter nettbrettet .exe filer?

Microsoft vil selge flere 100 millioner Windows 8-lisenser, og app-utviklere vil nok flokke til plattformen så det tar nok ikke lang tid før det meste av apper er på plass i versjoner som faktisk er tilpasset nettbrett da de er bygget for dette og ikke portet fra mobiltelefoner.

x86-versjonen er en helt vanlig Windows-maskin, så den vil kunne kjøre alt en maskin med samme hw kan kjøre i dag, men RT-versjonen vil bare kunne kjøre apps fra app-butikken.

Lenke til kommentar

Vi har vel snart 1000 klienter som kjører W7. Veldig få problemer.

Lenke til kommentar

Ser så absolutt lovende ut, men det er et par ting jeg er skeptisk til:

1: Batteriet, Windows-RT versjonen kommer med 31.5 W/h, mens Pro versjonen kommer med 42 W/h som begge virker litt vell skralt om denne skal klare å overleve i flere timer uten lading, spesielt Pro versjonen som nok sluker endel mer strøm enn ARM varianten og batteriet er ikke akkurat så alt for mye større.

2: Når kommer de i det hele tatt på markedet? Om de ikke kommer før Windows 8 så snakker vi vell langt ute på høsten, slutten av oktober / starten av november? Gudene vet hva som har kommet på markedet innen den tid, det er litt typisk å annonsere noe som ser såpass lovende flere måneder før det faktisk kommer i salg...

EDIT:

En ting er at endel her inne er i overkant negative til et produkt de ikke aner hvordan vil fungere i praksis, men det er ditto like idiotisk å prøve å forklare alle hvordan dette vil fungere helt fantastisk før vi faktisk ser og får erfare hvor godt Windows 8 faktisk gjør seg på nettbrett. Det er overhode ingen automatikk i at Metro og Windows 8 vil bli rene mekka på nettbrett.

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syntes dette er bra. For meg er det egentlig uvesentlig om det er Apple eller MS. De har samme agenda.

Jeg skal leke med den, og handle utifra det. Idag er iPad kjedelig og ikke særlig interaktiv, og jeg tror ikke IOS6 vil gjøre så mye med det. iPad har på en måte funnet sin form, og widget etc, tror jeg ikke vil komme på denne. Et dynamisk grensesnitt som W8 har, tror jeg vil passe meg, men det viktigste er at "alt bare virker"

Lenke til kommentar

Ser så absolutt lovende ut, men det er et par ting jeg er skeptisk til:

1: Batteriet, Windows-RT versjonen kommer med 31.5 W/h, mens Pro versjonen kommer med 42 W/h som begge virker litt vell skralt om denne skal klare å overleve i flere timer uten lading, spesielt Pro versjonen som nok sluker endel mer strøm enn ARM varianten og batteriet er ikke akkurat så alt for mye større.

Ipad 2 hadde vel 25Wh batteri. Ipad 3 har vel rundt 40Wh og omtrent samme batterilevetid pga retina-displayet. Så vil nok tro at man vil få 8+ timer på Windows RT-tableten.

2: Når kommer de i det hele tatt på markedet? Om de ikke kommer før Windows 8 så snakker vi vell langt ute på høsten, slutten av oktober / starten av november? Gudene vet hva som har kommet på markedet innen den tid, det er litt typisk å annonsere noe som ser såpass lovende flere måneder før det faktisk kommer i salg...

Blir nok heller september/oktober enn oktober/november, og vi har nok sett det meste av hva som kommer på markedet innen den tid både av Android og Windows tableter.

En ting er at endel her inne er i overkant negative til et produkt de ikke aner hvordan vil fungere i praksis, men det er ditto like idiotisk å prøve å forklare alle hvordan dette vil fungere helt fantastisk før vi faktisk ser og får erfare hvor godt Windows 8 faktisk gjør seg på nettbrett. Det er overhode ingen automatikk i at Metro og Windows 8 vil bli rene mekka på nettbrett.

Det går ann å trekke konklusjoner på bakgrunn av det man vet finnes i OSet, selvfølgelig er ingenting sikkert, men ting ser strengt tatt meget lovende ut, i tillegg er det allerede personer som har Windows 8 på tablets, og som har hatt det i snart ett år nå.

Lenke til kommentar

Dette med at WIndows er såååå usatabilt er forbi, jeg har vært knusende fornøyd med W7 siden lansering.

Dersom MS følger opp dette med W8 er det helt rått :) Nettbrettene ser rimelig kvasse ut må jeg inrømme, endelig er MS på banen også!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Metro er utviklet med touch for øyet og at det blir å fungere utmerket på nettbrett tviler jeg ikke på. Det som derimot er mer interessant er hvordan økosystemet fungerer sammen mellom PC, nettbrett og mobil. Om MS får det til på en god måte kan det bli veldig interessant.

Lenke til kommentar

Metro er utviklet med touch for øyet og at det blir å fungere utmerket på nettbrett tviler jeg ikke på. Det som derimot er mer interessant er hvordan økosystemet fungerer sammen mellom PC, nettbrett og mobil. Om MS får det til på en god måte kan det bli veldig interessant.

Dette får vi vell svaret på (forhåpentligvis) imorgen under Windows Phone Summit.

Lenke til kommentar

Hvordan vil tredjepartsleverandører og andre Microsoft samarbeidspartnere respondere på det at Microsoft for alvor skal inn på maskinvarefronten? Er vell ikke alle OEM leverandører som er like fornøyde med det?

De er vell litt små sur. Noen kommer kanskje til å sende et sint brev til Ballmer, men mer enn det kommer ikke til å skje.

Lenke til kommentar

Hvordan vil tredjepartsleverandører og andre Microsoft samarbeidspartnere respondere på det at Microsoft for alvor skal inn på maskinvarefronten? Er vell ikke alle OEM leverandører som er like fornøyde med det?

De sa de hadde opplyst sammarbeidspartnerne sine på forhånd ang denne lanseringen.

Den vil vel også få en begrenset distrubusjon, da den kun selges i Microsoft sine egne butikker.

Av de 300millioner PCene som de er beregnet solgt i 2013, så tror jeg ikke MS ser for seg at alt dette skal være Surface PCer.

Dette er mer et referanse produkt fra MS, slik som Nexus linjen fra Google.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...