Borger___ Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Har lastet inn et dokument som jeg prøver å kjøre stavekontroll på med min norske Word for mac. Går inn på verktøy-stråk-norsk-standar-vil du bruke norsk?JA- men så snart jeg trykker OK, eller LUKK så markerer den røde streker under alle ordene, ergo fortsatt på engelsk. Har også prøvd systemvalg-språk&tekst-norsk bokmål , men hjelper ikke. Still English! :/ Like før macbooken går ut ruta.. Anyone? På forhånd takk for hjelp. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Det er mulig å ha flere rettespråk i ett dokument i nyere utgaver av word. Forsøk å merke all tekst før du velger norsk språk. Sørg også for at du faktisk har norsk ordliste installert. Det er mulig å ha norsk menytekst uten å ha norsk ordbok installert. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Last ned en norsk ordbok. Deretter laster du ned LibreOffice eller AbiWord. Eller så bare går du over til Google Docs som resten av oss. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2012 Det er mulig å ha flere rettespråk i ett dokument i nyere utgaver av word. Forsøk å merke all tekst før du velger norsk språk. Sørg også for at du faktisk har norsk ordliste installert. Det er mulig å ha norsk menytekst uten å ha norsk ordbok installert. De funka å merke teksten, takk. Men ville norsk (bokmål) stått oppført som et mulig valg hvis norsk ordliste ikke var installert? Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Du har Norsk språkpakke til teksten i systemet, så den vet Norsk finnes, selv om du mangler ordbok. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Last ned en norsk ordbok. Deretter laster du ned LibreOffice eller AbiWord. Eller så bare går du over til Google Docs som resten av oss. herre... Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2012 Du har Norsk språkpakke til teksten i systemet, så den vet Norsk finnes, selv om du mangler ordbok. Men mangler jeg norsk ordbok, altså trenger jeg å laste ned noe, eller er det nors-ordbok siden det fatisk funka når jeg markerte teksten? Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Om det funka har du det nok =P Altså, kan du skrive noe feil, og få Norske forslag? Om ikke så antok den bare ingen skrivefeil fordi den den er dum, IDK, om den gir deg forslag så funker det. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Du ser det ved at du har et ABC-ikon ved siden av språkvalget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå