Fylling Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Hei, jeg sitter å koblir til databasen gjennom pdo, men klarer ikke å hente ut brukernavnet via session. Her er koden, noen som hvet hva jeg har gjort feil? http://pastebin.com/LDMbakXv Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Nå har ikke jeg jobbet med PHP på en god stund, men i spørringen din, må du ikke bygge inn variabelen på korrekt måte med bruk av punktu/dot? Altså: $chat_pdo_brukernavn_query = "SELECT user_id,username FROM login_users WHERE user_id = ' " . $user_id_sess . "'"; Lenke til kommentar
etse Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 tips: Skriv alltid ut spørringen før / etter du kjører den når du debugger slik at du ser at er riktig. Ofte kommer slike feil av at verdiene du gir inn er feil. 1 Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 tips: Skriv alltid ut spørringen før / etter du kjører den når du debugger slik at du ser at er riktig. Ofte kommer slike feil av at verdiene du gir inn er feil. This. Som jeg nevnte så er det en god stund siden jeg holdt på med PHP, men det gjorde jeg faktisk ofte, nettopp det å skrive ut spørringen med verdier fra f.eks tekstbokser osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå