MrL Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Skal være borte lenge i USA, og regner med at jeg skal kjøpe en del klær og stuff der borte da jeg reiser med ganske tom koffert. Hva er det beste for å slippe billigst unna når jeg kommer tilbake i Norge? Jeg har hørt at man kan få refound osv hvis man får det stemplet i butikken man kjøper det i, men da må man kanskje betale norsk moms av det igjen? Hvordan funker det og hva er det best å gjøre? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Har da aldri opplevd at jeg må tolle noen av klærne jeg har kjøpt på reise. Var på Hawaii i tre uker i fjor sommer, og kjøpte veldig mye klær. Tollet aldri noe av det. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Har da aldri opplevd at jeg må tolle noen av klærne jeg har kjøpt på reise. Var på Hawaii i tre uker i fjor sommer, og kjøpte veldig mye klær. Tollet aldri noe av det. Nei, altså jeg tviler på at de kan påvise at du har kjøpt det i utlandet uannsett. Men jeg lurer på hvordan jeg kan få utnyttet dette mest mulig, da det f.eks går det an å få i refound den amerikanske skatten du har betalt på produktet, da får jeg kanskje en 10-20% ekstra tilbake i cash. Spørsmålet er om det går ann å gjøre dette uten at jeg må betale norsk skatt av det igjen? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Har da aldri opplevd at jeg må tolle noen av klærne jeg har kjøpt på reise. Var på Hawaii i tre uker i fjor sommer, og kjøpte veldig mye klær. Tollet aldri noe av det. Nei, altså jeg tviler på at de kan påvise at du har kjøpt det i utlandet uannsett. Men jeg lurer på hvordan jeg kan få utnyttet dette mest mulig, da det f.eks går det an å få i refound den amerikanske skatten du har betalt på produktet, da får jeg kanskje en 10-20% ekstra tilbake i cash. Spørsmålet er om det går ann å gjøre dette uten at jeg må betale norsk skatt av det igjen? Du har levd i Norge for lenge, den høyeste skatt (sales tax) du finner i alle delstatene er 7,25% i California. Bare Lousiana tillater refund for turister og bare det i noe få butikker. Hvilke delstater skal du besøke? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2012 Har da aldri opplevd at jeg må tolle noen av klærne jeg har kjøpt på reise. Var på Hawaii i tre uker i fjor sommer, og kjøpte veldig mye klær. Tollet aldri noe av det. Nei, altså jeg tviler på at de kan påvise at du har kjøpt det i utlandet uannsett. Men jeg lurer på hvordan jeg kan få utnyttet dette mest mulig, da det f.eks går det an å få i refound den amerikanske skatten du har betalt på produktet, da får jeg kanskje en 10-20% ekstra tilbake i cash. Spørsmålet er om det går ann å gjøre dette uten at jeg må betale norsk skatt av det igjen? Du har levd i Norge for lenge, den høyeste skatt (sales tax) du finner i alle delstatene er 7,25% i California. Bare Lousiana tillater refund for turister og bare det i noe få butikker. Hvilke delstater skal du besøke? Okei, da driter jeg i det. Nei skal kjøre over, så blir nok en del stater Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå