Sloth marks the spot Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Hei. Jeg har hatt en gaming pc som nå har fungert knirkefritt i snart ett år. Men for rundt 2-3 uker siden så oppsto det ett problem. Pcen klarer nemlig ikke å finne harddisken den har vært koblet til siden jeg satte den sammen. Det mest merkelige med dette er at det skjedde over natten, når pcen ikke var på. Den ble slått av på vanlig måte dagen før og skrudd på vanlig måte neste dag. Men da fikk jeg opp en feilmelding på oppstartskjermen som sier at den ikke finner noen harddisk. Jeg aner ikke hva som har skjedd og hvordan det har skjedd, men om noen har en snau anelse om hva som har skjedd og hvordan det har skjedd ville jeg være evig takknemlig. Jeg er ikke så veldig erfaren med slike ting, men det er nok ikke noe som jeg har gjort galt i dette tilfellet. Jeg skal komme med bilder så fort jeg kan. I tillegg har jeg ikke klart å komme inn i biosen heller, noe som har gjort det hele ganske komplisert. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Du kan jo resette bios uansett. Stasjonær pc? Boote og kjenne på HHD, sjekk om den spinner opp. Skal kunne boote og del inn i bios uten disk. Lenke til kommentar
Sloth marks the spot Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Hvordan resetter man biosen og det virket som den beveget på seg Lenke til kommentar
Sloth marks the spot Skrevet 19. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2012 gjorde som den guiden sa, skjedde ingenting Lenke til kommentar
War Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Du har flyttet rundt på sata-kontaktene også. Hele hk har neppe tatt kvelden, ville ha fått tak i en annen disk. Det er iallefall ikke penger ut av vinduet, den disken kan du bruke etterpå uansett. Evt lånt en av noen. Du kan ikke botte og spamme DEL 100 ganger for å komme inn i bios ? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) legg øret inntil harddisken og hør om den sviver (hvis det ikke er ssd da...den sviser jo ikke.) Er du hundre og ti prosent sikker på at den sviver ? Sviver den så hadde jeg prøvd den i en annen sataport eventuelt på en annen sata controller på hovedkortet. Endret 21. juni 2012 av dopus Lenke til kommentar
Sloth marks the spot Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 Jeg er ganske sikker på at den sviver, jeg har også byttet kontakten og skiftet portene. Uten hell. Forstår fortsatt ikke hvordan den kan ha sluttet og fungere over natten uten at den har vært på. Jeg har også prøvd å spamme Biosen. Skjer ingenting Lenke til kommentar
Sloth marks the spot Skrevet 21. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2012 (endret) Vet ikke om dette bildet er noe til hjelp. Endret 21. juni 2012 av Herverk Lenke til kommentar
War Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Du må nok montere den i en annen data og kjøre en test på den. Har du stasjonær x 2? Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Herverk, har du flere disker i maskinen? Du sier at PC-en ikke "finner" harddisk, men så poster du et bilde som viser en harddisk funnet på sata port 1. Og hva menes når du sier byttet kontakter? Lenke til kommentar
Sloth marks the spot Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 Det jeg mener er at jeg har byttet mellom de ulike sata portene. Det forvirrer meg også at den sier at den finner harddisken, men likevel så klarer den ikke å finne den. Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Problemet her er ikke at den ikke finner noen disk, men at det har skjedd noe med en eller annen usb enhet.... meldingen er ganske klar... koble fra alle usb enheter du har først, utenom mus og tastatur hvis dette er usb. Gå inn i bios, gå til siden hvor det står load default settings.... vanligvis siste side der hvor du også kan "save changes and exit". velg alternativet "load defaults" så "save changes and exit". la maskinen starte om og se om det hjalp, hvis ikke, ta ett nytt bilde av feilmeldingene som kommer opp og post her så hjelper vi deg derfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå