Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Klarer ikke finne hardisken

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt en gaming pc som nå har fungert knirkefritt i snart ett år. Men for rundt 2-3 uker siden så oppsto det ett problem. Pcen klarer nemlig ikke å finne harddisken den har vært koblet til siden jeg satte den sammen. Det mest merkelige med dette er at det skjedde over natten, når pcen ikke var på. Den ble slått av på vanlig måte dagen før og skrudd på vanlig måte neste dag. Men da fikk jeg opp en feilmelding på oppstartskjermen som sier at den ikke finner noen harddisk. Jeg aner ikke hva som har skjedd og hvordan det har skjedd, men om noen har en snau anelse om hva som har skjedd og hvordan det har skjedd ville jeg være evig takknemlig. Jeg er ikke så veldig erfaren med slike ting, men det er nok ikke noe som jeg har gjort galt i dette tilfellet. Jeg skal komme med bilder så fort jeg kan. I tillegg har jeg ikke klart å komme inn i biosen heller, noe som har gjort det hele ganske komplisert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har flyttet rundt på sata-kontaktene også.

Hele hk har neppe tatt kvelden, ville ha fått tak i en annen disk.

Det er iallefall ikke penger ut av vinduet, den disken kan du bruke etterpå uansett.

Evt lånt en av noen.

Du kan ikke botte og spamme DEL 100 ganger for å komme inn i bios ?

Lenke til kommentar

legg øret inntil harddisken og hør om den sviver (hvis det ikke er ssd da...den sviser jo ikke.)

Er du hundre og ti prosent sikker på at den sviver ?

Sviver den så hadde jeg prøvd den i en annen sataport eventuelt på en annen sata controller på hovedkortet.

Endret av dopus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Problemet her er ikke at den ikke finner noen disk, men at det har skjedd noe med en eller annen usb enhet.... meldingen er ganske klar...

koble fra alle usb enheter du har først, utenom mus og tastatur hvis dette er usb.

Gå inn i bios, gå til siden hvor det står load default settings.... vanligvis siste side der hvor du også kan "save changes and exit".

velg alternativet "load defaults" så "save changes and exit".

la maskinen starte om og se om det hjalp, hvis ikke, ta ett nytt bilde av feilmeldingene som kommer opp og post her så hjelper vi deg derfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...