ida_fegri Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 skal kjøpe Dv-kamera, lurer på om d r verdt å invistere i et m bluetooth, hvike fordeler gir dette, evt ulemper? Og hva m micro-mv, kommer dette til å ta over for mini-dv? noen andre fordeler ved micro-mv enn størrelse og vekt? ulemper? jeg trenger virkelig veiledning dere, hvike dv- kameraer anbefales til ei uten mye erfaring men som ønsker et skikkelig bra kamera med mange muligheter? på forhånd takk:) Lenke til kommentar
ursa81 Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Heisann! Ønsker du et semi-proft kamera eller et mindre proft kamera? Semi-proffe skiller seg fra konsumentkameraene ved at de har (som oftest) 3 CCD-brikker i stedet for én (Disse brikkene er de som fanger opp lyset og gjør dem om til digitale signaler, og de med tre stykker har en til hver primærfarge DVS bedre farger og skarphet). Semi-proft har også bestandig mulighet for å kjøre lukkerhastighet, blender, fokus og hvitbalanse manuelt. Dersom du vil bruke et semi-proft kamera til fulle, burde du seriøst først lære deg å fotografere, for mange av begrepene går igjen, for så å bevege deg over på video etterhvert. Hvis du klarer deg med et skikkelig bra konsumentkamera med mange finesser kan du kjøpe deg Sony's DCR-TRV30E, som kanskje er det kameraet som gir deg mest for pengene i dag. Kjøp det fra http://www.multicom.no jeg tror det er der det er billigst Forresten: Bluetooth går an, men jeg ville ikke betalt mer enn maksimalt en tusenlapp ekstra for det. (Du må ha bluetooth-telefon for å bruke det på farta. Dessuten har LCD-skjermen på kameraet kanskje en oppløsning på 200000 piksler maks, mens en vanlig nettside har 480000 (800*600) eller enda mer.(=mye knøing med scrolling) MicroMV vil ikke fase ut MiniDV. Dette er fordi det er kun Sony som står bak dette formatet, mens det står omtrent 60 firma bak miniDV. MicroMV sies også å ha mer merkbar komprimering i bildet. Jeg tror jeg ville gått for DCR-TRV30E i dag, eller blant 3CCD'ere ville jeg helst hatt et Canon DM-XM1 eller Sony DCR-TRV900E (Har det!! Koser meg :smile: Lykke til! Lenke til kommentar
kenneth74 Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Når det gjelder bluetooth så virker det som nettverk, men det virker ikke på mobiltelefoner i Norge, selv om du har en Bluetooth telefon. Ettersom telefonoperatørene ikke sender åpne signaler. Eneste gleden du vil få av Bluetooth er ved kopiering fra kamera til en pc som også må ha bluetooth [ Denne Melding var redigert av: kenneth74 på 2002-03-08 22:02 ] Lenke til kommentar
mindor Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 sony satser videre på mv det kommer 3 ny kameraer snart og da har sony 5 kameraer for mv, så jeg tro nokk ikke det kommer til å forsvinne men det tar heller ikke over for dv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå