væren Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Noen som har erfaring med dette programmet? http://gparted.sourceforge.net/ Jeg har Windows 7. Ser det er en guide her om hvordan utvide partisjoner ved installering av Windows 7, men jeg håper jeg slipper ny installering. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Til den bruken egner ikke GParted seg. EaseUS® Partition Master 9.1.1 Home Edition er gratis og fungerer under Windows 7. Har brukt det mange ganger selv uten problemer. Det anbefales dog alltid backup før en gir seg ut på slike operasjoner. http://www.partition-tool.com/personal.htm Lenke til kommentar
væren Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Takk for svar. Når du sier "uten problemer", så betyr det uten å ha mistet data? Hvordan gjør jeg det? Lager D mindre først og så øker C, eller skjer alt i en prosess? Jeg har også F og G partisjoner, men de er på en annen disk, tror jeg. Så da blir vel ikke de berørt. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Noen som har erfaring med dette programmet? http://gparted.sourceforge.net/ Jeg har Windows 7. Ser det er en guide her om hvordan utvide partisjoner ved installering av Windows 7, men jeg håper jeg slipper ny installering. Det er meningen at man skal gjøre det uten å miste data, men ta for Guds skyld backup før du gjør det. Til den bruken egner ikke GParted seg. Det var en bastant påstand. Det er i alle fall det Gparted er laget for. Lenke til kommentar
væren Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Det som er under mine dokumenter og i Outlook er greit. Der har jeg tatt backup. Men alt det andre, både alle programmene og alt som lagres i programmappene uten at jeg har oversikt, det er mitt største problem. Gparted fant jeg i bladet "Komputer for alle". Tenkte at deres tips om program ga en viss trygghet for at det fungerer og at det ikke er spionprogram eller annet skadelig. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Til den bruken egner ikke GParted seg. Det var en bastant påstand. Det er i alle fall det Gparted er laget for. GParted er et glimrende verktøy, men til resize av NTFS partisjoner uten datatap har jeg opplevd for mange bugs. Men at GParted ikke er egnet var upresist av meg. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 GParted er et glimrende verktøy, men til resize av NTFS partisjoner uten datatap har jeg opplevd for mange bugs. Men at GParted ikke er egnet var upresist av meg. Jeg har greier erfaringer, både ved å gjøre det som en selvstendig operasjon eller som en del av dual boot med Ubuntu (som jo bruker Gparted under "panseret") på installasjonen. Men klart, kan jo være at det finnes bedre programmer og at ditt forslag er bedre enn Gparted. :-) Lenke til kommentar
væren Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Takk til Omnithunder og RattleBattle! Jeg våget meg til å bruke EaseUS® Partition Master 9.1.1 Home Edition. Veldig brukervennlig. Grei brukerveiledning. Reduserte D og økte C. Lot det være igjen en del "unallocated". Det ser ut til å ha gått helt fint. I hvert fall etter første oppstart. Vet jo ikke om jeg kan vente meg trøbbel senere, evt. for visse programmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå