Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør dere når dere er deppet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trene funker bra.

Støttes! Lett å gå på treningsstudio litt molefonken og komme ut som en gladlaks :)

Gå en tur funker også bra, gjerne et sted man ikke er så kjent fra før, nye inntrykk er viktig.

Ikke helt det du spør etter, men det er forebyggende. List opp alle ting, hendelser og tanker som gjør deg glad, konsentrer deg om å huske de og forbind de med hverandre. Putt alle de gode følelsene i en boks i hodet. Gjør du dette lenge nok så vil du etter hvert stort sett være glad hele tiden. Når først noen kjipe eksterne hendelser prøver å dra deg ned så er man bedre forberedt. Det er lettere å komme ut av de kjipe tankene. Funker fjell for meg i hvert fall. Kan tidvis bare plutselig bryte ut i latter ut av ingenting når jeg sitter alene på t-banen for eksempel.

Jeg er ikke ute etter noe spesielt :) Skal prøve ut liste skrivingen, lett å glemme det positive.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke ute etter noe spesielt :) Skal prøve ut liste skrivingen, lett å glemme det positive.

Kult! Sjeldent folk gidder å høre på meg når jeg kommer med det tipset, men det har virkelig gjort livet mitt til det bedre. Bare husk å gi det litt tid, i hvert fall en måned eller to. Det kan foresten være noe så banalt som en vits- glede er glede :)

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg vært spesielt deppa før i den forstand, men de gangene jeg føler meg litt nedfor eller lei meg så pleier jeg å dempe lyset, sette på en episode av favoritt sitcom-en, kanskje kose meg litt ekstra med brus/kjeks/godteri/snacks you name it. Ofte digg med Rainymood også i bakgrunnen!

Lenke til kommentar

Vel, de gangene jeg er deppa er hovedsaklig fordi jeg har mye å tenke på. Det som hjelper for meg er å øvelseskjøre. Jeg er ganske nybegynner i kjøring, og det gjør at jeg har 100% full konsentrasjon om kjøring. Da blir jeg naturlig tvunget til å konsentrere meg om kjøring, ikke alt annet. Når jeg da er ferdig med å kjøre føler jeg at hjernen er tom, og det er ikke lenger kaos i tankene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, de gangene jeg er deppa er hovedsaklig fordi jeg har mye å tenke på. Det som hjelper for meg er å øvelseskjøre. Jeg er ganske nybegynner i kjøring, og det gjør at jeg har 100% full konsentrasjon om kjøring. Da blir jeg naturlig tvunget til å konsentrere meg om kjøring, ikke alt annet. Når jeg da er ferdig med å kjøre føler jeg at hjernen er tom, og det er ikke lenger kaos i tankene.

Pappa, jeg er deppa. Kan vi øvelseskjøre?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Pappa, jeg er deppa. Kan vi øvelseskjøre?

Ja, det er nøyaktig det jeg sier. Hvorfor skal man legge skjul på at man er deppa?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Om jeg virkelig er deppet er det egentlig bare en ting som hjelper: å ha total me-time.

Liker å lukke hele verden ute og bare sitte et sted å gjøre ingenting, mens jeg tenker over det som er galt, om det så skulle være noe helt for jævlig som just skjedde med bilen eller om det skulle vært noe trist ift familie.

Kan være greit å snakke med familie/venner og forsåvidt, men først må jeg virkelig tenke over situasjonen selv :9

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...