Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør dere når dere er deppet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hører på sterk musikk.

Jeg gjør mye det lignende, bare at jeg leser istedet. Men jeg kommer liksom ikke noe vei, hjelper det på deg? Også ser jeg på noen videoer som en hyggelig bruker her på forumet anbefalte.

Endret av LommeruskOp
Lenke til kommentar

Hører på sterk musikk.

Jeg gjør mye det lignende, bare at jeg leser istedet. Men jeg kommer liksom ikke noe vei, hjelper det på deg? Også ser jeg på noen videoer som en hyggelig bruker her på forumet anbefalte.

Det hjelper absolutt ,det er vel derfor jeg gjør det. Hvis en skikkelig episk sang treffer øret pleier jeg som regel å ta meg sammen og leve videre.

EDIT: Jeg pleier også i improvisere på pianoet/keyboardet, det er faktisk veldig tilfredstillende.

Endret av Nachoswolf
Lenke til kommentar

Hører på sterk musikk.

Det hjelper absolutt ,det er vel derfor jeg gjør det. Hvis en skikkelig episk sang treffer øret pleier jeg som regel å ta meg sammen og leve videre.

EDIT: Jeg pleier også i improvisere på pianoet/keyboardet, det er faktisk veldig tilfredstillende.

Har du en spesiell sang eller et band og anbefale? :) Når jeg er deppet å hører på musikk blir det bare verre. Kanskje jeg hører på "feil" musikk, blir som vanlig hip hop, i det siste hare jeg også prøvd meg på klassisk men da vil jeg bare dø.

Endret av LommeruskOp
Lenke til kommentar

Jeg prøver som regel å komme meg ut av huset, å sitte inne når jeg er deppet blir bare en ond spiral som går nedover for min del. Har prøvd å game litt, eller bare surfe på nettet, men det hjelper som regel ikke nevneverdig. Å tvinge seg selv til å ta kontakt med noen venner, gå en tur eller bare gjøre noe for å komme meg ut pleier å være bra :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hører på sterk musikk.

Har du en spesiell sang eller et band og anbefale? :) Når jeg er deppet å hører på musikk blir det bare verre. Kanskje jeg hører på "feil" musikk, blir som vanlig hip hop, i det siste hare jeg også prøvd meg på klassisk men da vil jeg bare dø.

Varierer litt, noe Maiden eller div. Powermetal til tider, men som oftest hører jeg på litt film-musikk osv. noe som faktisk er utrolig kult. Mye av det finner du her.

Lenke til kommentar

Trene funker bra.

Støttes! Lett å gå på treningsstudio litt molefonken og komme ut som en gladlaks :)

Gå en tur funker også bra, gjerne et sted man ikke er så kjent fra før, nye inntrykk er viktig.

Ikke helt det du spør etter, men det er forebyggende. List opp alle ting, hendelser og tanker som gjør deg glad, konsentrer deg om å huske de og forbind de med hverandre. Putt alle de gode følelsene i en boks i hodet. Gjør du dette lenge nok så vil du etter hvert stort sett være glad hele tiden. Når først noen kjipe eksterne hendelser prøver å dra deg ned så er man bedre forberedt. Det er lettere å komme ut av de kjipe tankene. Funker fjell for meg i hvert fall. Kan tidvis bare plutselig bryte ut i latter ut av ingenting når jeg sitter alene på t-banen for eksempel.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Motivasjonsvideoer er noe som funker veldig bra for meg. Søk opp noen som er jævla dyktige i noe du interesserer deg for på youtube. Kjenner jeg får en ny glød til å fortsette selv om alt virker håpløst akkurat da. Når det kommer til musikk digger jeg å høre på elektronisk musikk alla deadmau5, armin van buuren etc.

Er en stor rapfan men da tekstene sjelden er av det positive slaget er ikke det helt min greie når jeg er deppa :) Sangtips: Deadmau5 - Strobe (10minuttsversjonen)

Ellers synes jeg det har kommet mange gode tips da en form for fysisk aktivitet er det som mest sannsynlig funker best i lengden, men jeg er fryktelig lat :)

Lenke til kommentar

Etter en helt grusom skuffelse på eksamen for ikke så lenge siden, satt jeg hjemme og stirret i veggen i en stund. Det hjalp med en gang da jeg satte på yndlingssangene mine på fullt volum.

Akkurat der og da var jeg i et beksvart humør likt intet jeg har vært i de siste årene, og da hjalp det å høre på musikk. Men jeg tror ikke det ville hjulpet om det var en 'mild' form for depping, f.eks. pga. kjedsommelighet.

Lenke til kommentar

Ingen her som sliter med at deppinga går over til sinne istedet?

Selv sliter jeg mye med at deppinga går over til sinne, noe jeg føler er bedre. Da det for meg funker veldig bra å påføre meg selv smerte når jeg er forbanna. Ikke i form av kutting eller den type selvskading. Men å finne noe jeg kan slå istykker. Funker på det viset at jeg slår til jeg har så vondt at jeg rett og slett ikke klarer å påføre kroppen mer. Er vel det eneste som funker for meg når jeg er deprimert.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hva jeg pleier å gjøre har jeg ingen fast fasit på, men det beste for meg er å oppsøke kjente, bare være i samvær med noen hjelper. Hvis det ikke går klarer jeg ikke å gjøre så mye nyttig, blir som regel til at jeg ligger å tenker (og ofte gråter) i enten sofaen eller sengen og bare venter på en nye og bedre dag. Går også på antidepresiva da, det hjelper litt :) Men du skal være godt nedi kjelleren får du begynner på det da.. Anonym poster: 076b9611a4c9fed68ea547cd21e44478

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hender jeg blir ilter og forbanna selv som følge av depresjoner, ja. Påfører ikke synlige skader. Bare noe slikt som å slå neven i dørkarmen eller noe. Følgelig er høyrehånda totalherda og tar aldri skade av noe som helst, mens venstrehånda blir hoven og rød av ingenting.

Holder det privat da. Kunne aldri tenke meg å la det gå utover andre personer eller verdier.

Endret av Saft Suse
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...