Anderspr0 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Hei. Har en HP Pavilion DV6700 som harddisken streika på. Fikk tak i en ny, og skulle installere Windows 7. Men her manglet jeg CD'en som medfulgte PCen med driverne, og på HPs nettside har de bare XP og Vista drivere til denne PC. Fikk tak i en Vista-CD, men pcen ville ikke kjøre denne med CD (kunne ikke lese, trolig pga. at den manglet drivere), så la over til USB. Fant denne under boot-kommando, men piltastene funket ikke. Hivde harddisken inn i en annen PC for å installere en midlertidlig windows slik at jeg kan boote CD/HDD. Installeringen gikk fint, men trenger å installere på nytt for å få med driverne. Nå har jeg en stygg ting på Datamaskin som heter System Reserved (D:), slik at jeg får beskjed om at det er for lite plass på harddisken til å installere Windows. (denne har 99.9MB, og inneholder en boot-fil). HVA GJØR JEG?! Har ikke den originale CD'en. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Ork cd hadde du neppe, installen lå på en partisjon på disken som røk. Ved ny disk på garanti ol skal install legges inn igjen på egen partisjon. Du må laste ned samme OS og bruke nøkkelen du eier, det blir plass om du legger det på rett plass og ikke i System Reserved. Lenke til kommentar
Anderspr0 Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Booter Vista-install fra CD. Men før jeg får gjort noe kommer meldingen opp at det ikke er nok plass på denne disken. Må da gå an å gi denne mer plass? Endret 18. juni 2012 av Anderspr0 Lenke til kommentar
War Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Før du får gjort noe? Monter disken i en annen pc og formater den? Du skal kunne velge disk/ partisjon før den kjører install. Lenke til kommentar
Anderspr0 Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Fikk ordnet usb-sticken ordentlig som boot. Satte den inn i hovedpcen og formaterte den. Men System Reserved ligger fortsatt som en egen disk... Trenger å få fjernet denne. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 System Reserved er en partisjon (ikke disk i seg selv) som Win7 krever. Skal du ha Win7, så må du ha System Reserved-partisjonen. Skal du ha Vista, så kan du slette partisjonen når du booter til setup fra bios. Fikk ordnet usb-sticken ordentlig som boot. Satte den inn i hovedpcen og formaterte den. Men System Reserved ligger fortsatt som en egen disk... Trenger å få fjernet denne. Mener å huske at du også kan slette den i win7-setup fra boot. Setup vil da lage ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå