Gå til innhold

Asus N56VZ hurtigtest/oppsummering, GT650M i7 ivy bridge

Anbefalte innlegg

Ta f.eks Dell Inspiron 17R SE som jeg har. Der er CPU turbo boost aktiv (3.1GHz for alle fire kjernene med prime95 og unigine heaven kjørende) helt til 95 grader, da er prosessoren (ikke BIOS!!) satt til å skru av CPU turbo boost, dvs kjøre på 2.3GHz som er basishastighet for en 3610QM, så kjører den på 2.3GHz en stund for å så gå til 3.1GHz igjen. ALDRI har jeg sett den throttle før 95 grader, og ALDRI har den falt ned til 1.2GHz.

Dis shit is WORKING! Hvorfor gjør ikke flere andre produsenter det slik? Ja som f.eks asus! Programmere inn dumme throttlegrenser i bios.... nei takk, la prosessoren styre det selv.

At Dell inspiron 17R SE har en bios bug på skjermkorthastighet er en annen ting (enda ikke fikset og kommer nok aldri til å bli fikset) som gjør at skjermkortet bare kjører på 745MHz etter dvalemodus, dvs turbo boost på 835MHz blir ikke aktivert.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det går på de samme verdiene på passive trip-point. Noen som setter opp forskjellig varighet på burst, osv., men det går i 95 grader på cpuen, og en prochot/toveis throttle mot gpu/cpu på 90 eller noe slikt. Er tre variabler i en bios. Cpuen låser om den kommer til 105 grader - det er det eneste som er programmert inn på prosessoren.

Er ikke sikker på hva som kan være forskjellen på en 17r og en y580 og en n56. Kan være om du kan slå av optimus i biosen?

Ellers vet jeg at Asusen krever å ha atk pakken + intel chipset driverne installert - ellers skjer det veldig mye rart. :) Enda mer rart enn til vanlig, mener jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...