kurt810 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Hei. I forrige uke stoppet scooteren min: APRILIA Mojito mens jeg kjøre rundt 80 km/h og jeg kunne gasse, men scooteren lagde bare en rar lyd og gikk ikke frammover. Bestefar klarte å fikse scooteren ved å gjøre noe med tennpluggen / Tennplugg hetta eller noe sånt. Idag stoppet scooteren igjen og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Bestefar er dessverre utilgjengelig lengre... Er det noe jeg kan gjøre nå slik at den funker midlertidlig? Jeg skal sende den på verksted. Så, HVOR finner jeg tennpluggen og hva må jeg skru på ? Er det vanskelig? Takker for svar Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Hei! Du kan jo først gjøre noen enkle sjekker for å kunne luke ut hva som er problemet. Les førsteposten her, så kan du prøve ut det du klarer, også kan du vel eventuelt rapportere tilbake hit http://www.mopedportalen.com/forum/topic/174435-starter-ikke-mopeden-sjekkliste/ Lenke til kommentar
kurt810 Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Hei. Takker for svar. Vet bestefar fortalte at han skrudde av tennpluggen eller tennplugg hette eller hva det var, også funket den. Mn ja: Det er motstand i kicken. ( MÅ kick-starte fordi vanlig start funker ikke) Vet ikke hvor tennpluggen er ,så får ikke sjekket om det er fukt osv. Resten har jeg ikke peiling på hvordna jeg skal få sjekket. Lenke til kommentar
Fievel Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Hei. Takker for svar. Vet bestefar fortalte at han skrudde av tennpluggen eller tennplugg hette eller hva det var, også funket den. Mn ja: Det er motstand i kicken. ( MÅ kick-starte fordi vanlig start funker ikke) Vet ikke hvor tennpluggen er ,så får ikke sjekket om det er fukt osv. Resten har jeg ikke peiling på hvordna jeg skal få sjekket. http://img.photobuck...muc/2vd3dxz.jpg Sånn ser den ut. Finn en pluggnøkkel og røsk den av. Puss med pussepapir, men _ikke_ endre på avstanden mellom de 2 elektrodene. Pass på at du ikke kjører rundt med choken på hele tia, da drukner du pluggen. Endret 18. juni 2012 av IntenseLizard Lenke til kommentar
kurt810 Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Takk takk! Problemet mitt er hvordan jeg skal komme meg til pluggen. Nå vet jeg hvordan den ser ut, men hvor er den? Skal jeg skru noe under setet eller under der jeg har føttene? Kjøre rundt med chokken på? Hva mener du med dt? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Nå vet jeg ikke hvordan en scooter er byd opp, men du må komme deg ned til komponentene som ligger under setet. Så du får skru av/ta av nok ting til at du kommer deg ned dit. Som bildet viser over har pluggen en helt hvit del. Den må du finne. Er den våt så er det nok det som er problemet ditt. Du må nok da skru av litt slanger osv. Pluggen bør være ganske lett å finne, og ganske lett å komme til. Lenke til kommentar
kurt810 Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Nå har jeg prøvd å skru alt som er å skru, men jeg finner ikke noen ting. Har ikke peiling på hvor tennpluggen er Lenke til kommentar
Fizzle Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Hei. Jeg legger ved et lite bilde. Jeg skal ikke si at jeg er 100 % sikker, men jeg regner med at det er her tennpluggen ligger. Du må vel skru av noen "kåpe"deler for å komme deg til. Lenke til kommentar
kurt810 Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Hahaha, jeg tror jeg fant tennpluggen. Var en hvit skru-lignende ting som stakk ut, også var det en ledning med en slags hette på, som bare lå der løst? Kan det være denne slangen som må bare presses på pluggen? Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Jepp, om det ligger en løs hette der må du sette den på pluggen. Utenstarter ikke motoren, så bare press den på å prøv å start opp Lenke til kommentar
kurt810 Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Herreguuuuuuuud! Jeg går snart å henger meg selv! Jeg har selvsagt klart å legge nøklene inne i sete og nå er dritten låst!!! Hvordan er det mulig......... Det er vell ingen måte å få åpnet setet ? Reservenøklene ligger SÅKLART inne i setet de også 1 Lenke til kommentar
Fizzle Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Haha, finn fram brekkjernet. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Haha, må nesten flire litt Men du kan jo prøve å dirke opp låsen Endret 18. juni 2012 av Freestyle89 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Det var ikke særlig smart. Du får prøve å få setet av på en måte som skader minst mulig. Har ingen tips da jeg aldri har opplevd det selv, men. Lenke til kommentar
kurt810 Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Bare å flire, sitter her selv og griner... Huff Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Herreguuuuuuuud! Jeg går snart å henger meg selv! Jeg har selvsagt klart å legge nøklene inne i sete og nå er dritten låst!!! Hvordan er det mulig......... Det er vell ingen måte å få åpnet setet ? Reservenøklene ligger SÅKLART inne i setet de også Sorry men hvorfor har du reservenøkkel der?? Regner vel kanskje med at du må bytte tenninga da. Lenke til kommentar
kurt810 Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Er ikke min scooter, men min bror sin. Tenkte aldri over dt, men nåå... Tenker jeg som faen over dt.. NEineineineinei! Lenke til kommentar
Fizzle Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Du kan enten skifte tenningen, eller så kan du bryte opp setet slik at du får tak i nøklene. Akkurat den saken skal du få velge selv. Lenke til kommentar
kurt810 Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Hvis jeg bestemmer meg for å bruke brekkjern, da kommer hele shitn til å bli ødelagt og seten sitter ikke fast? hmm Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Men du kjenner ingen som kan dirke låser da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå