8-) Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Jeg mistet skjermbildet på pcen min etter at jeg resatte bios. alt begynner å gå, jeg hører hdd og vifter. og alt av leds lyser som det skal. jeg aner ikke hva som er galt. noen av dere som vet?? Jeg har et abit nf7-s v2.0, radeon 9800pro, xp2500+, 2x512ram crucial. seagate 160bg hdd. Lenke til kommentar
ahrue Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Ta ut strømkabelen, resett biosen på nytt. Gjør det i henhold til hk-manualen din. Lenke til kommentar
8-) Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 Jeg har gjort alt etter manualen, jeg er av den "pysete" typen som faktisk leser manualen før jeg setter sammen ting. og jeg har prøvd å resette bios flere ganger, men da ved å flytte cmos jumperen. og strømkabelen har vært trukket ut hver gang. men kan det hjelpe å ta ut bios batteriet?? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 prøv å ta ut bios batteriet også ja. Jeg har hatt det samme problemet noen ganger også, sjekk at ram'en står ordentlig i, og prøv å ta ut og inn skjermkortet, sørg for at det sitter ordentlig. Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Det samme sjedde med mitt gamle Abit Nf7-s v2.0 kort etter eg flashet biosen. Smarteste er nok å ta det på garantien. Det måtte eg til slutt. Eg og prøvde "alt", men måtte til slutt gje opp. Abit var utulig treig så eg fekk eit nytt kort av flexi-data.no, men det tok 2 veker. Siste du kan prøve er: - ta ut alle straum kontakter som går inn i hovedkortet. - ta ut batteriet og plasser cmos jumperen på 2-3 La det stå sånn ein natt. Då er du HEILT sikker Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Har du prøvd å restarte pc'en et par ganger ved oppstart? (ikke skru av og på, men restarte). Hadde problem med ABIT (crap ) som gjorde at jeg måtte restarte flere ganger før skjermbildet kom opp - på grunn av mangel på strøm mente enkelte folk, men det hadde ikke noe å si hvor mye jeg dro den opp. Prøv å restart et par ganger når du starter den opp og vent på skjermbilde - sjekk også kontaktene (de mest idiotiske løsningene kan være de smarteste). Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 bare å sende inn tenker jeg...be om et msi hk istede. da virker det ialefall. det har jeg gjort. ikke fått det enda Lenke til kommentar
8-) Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 Jeg ar allerede vært inne hos komplett i oslo(jeg kjøpte alt der) med samme problem, men de fikk det til å funke, og når jeg kom hjem funka det plutselig.de snakka om at cmos jumperen var satt feil, men jeg vet at den var satt riktig... så jeg sliter litt her nå, det er utrolig irriterende å ha brukt 12000 på noe som ikke fungerer skikkelig. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 huff da...Jeg har nå fått sendt tilbake det abit kortet jeg sendte inn. Kanskje de mener det samme om midt hk. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 1. Du har ikke brukt 12.000 kroner på et hovedkort. 2. Sjekk at CMOS-jumperen står riktig i henhold til hovedkortet. 3. Gjør den det, er det komplett sitt problem. 4. Be dem se på det, og ta med manualen din og hvis hvor det står. Åsmund: Har du ikke fått med noen begrunnelse på hvorfor du fikk det samme tilbake? Og virker det nå? Hvis ikke, RTFM. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Har 10 års erfaring som sier at 9 av 10 tilfeller er brukerfeil, og når jeg ser mange slike poster her i forum, nesten hver eneste dag som denne, så da må mange være utrolig uheldige med sine datadeler :wink: Lenke til kommentar
Jallaman Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 testa med PCI skjermkort? Noen ganger dette faktisk fungerer... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Unnskyld min usaklige post, men som vi sier: Word! Lenke til kommentar
8-) Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Jeg har brukt 12k på pcenmin og den fungerer dårlig uten hovedkort :wink: . men nå har jeg fått tilbake skjermbildet. jeg hadde satt en jumper feil :oops: mne nå har jeg fått et nytt problem: pcen søår seg av etter 4-5 min. og da begynner den å hyle som værst skikklig ambulanse lyd. kan dette ha med at kjøleren er for dårlig??? jeg har en ekl blade... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Jeg har gjort alt etter manualen, jeg er av den "pysete" typen som faktisk leser manualen før jeg setter sammen ting. Jeg ar allerede vært inne hos komplett i oslo..de snakka om at cmos jumperen var satt feil, men jeg vet at den var satt riktig men nå har jeg fått tilbake skjermbildet. jeg hadde satt en jumper feil :oops:Var det noen som sa brukerfeil? Les i manualen, igjen, selv om jeg vet at du kan det som står der. Der står det feilkoder på pipingen. Og vær så snill... Prøv å skrive litt korrekt. Jeg har brukt 12k på pcenmin og den fungerer dårlig uten hovedkort . men nå har jeg fått tilbake skjermbildet. jeg hadde satt en jumper feil mne nå har jeg fått et nytt problem: pcen søår seg av etter 4-5 min. og da begynner den å hyle som værst skikklig ambulanse lyd. kan dette ha med at kjøleren er for dårlig??? jeg har en ekl blade... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Åsmund: Har du ikke fått med noen begrunnelse på hvorfor du fikk det samme tilbake? Og virker det nå? Hvis ikke, RTFM. har ikke fått kortet tilbake enda. (plukkliste) har heller ikke fått mail Lenke til kommentar
8-) Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Det står ingenting om pipekoder i manualen. JA jeg har sjekket mer enn en gang. og man skal ikke mobbe andre for skrivefeil men jeg tror det kan være for varm cpu... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Det står ingenting om pipekoder i manualen. JA jeg har sjekket mer enn en gang.men jeg tror det kan være for varm cpu.. Da demonterer du kjøleren og monterer den på nytt. Jeg tror det står noe. Men du kan jo alltids gå inn på websiden til produsenten og se.Og vær så snill... Prøv å skrive litt korrekt. og man skal ikke mobbe andre for skrivefeilDet var ikke ment som mobbing. Det var et ønske om at du skulle lese igjennom teksten før du postet. Du klarer vel å se hva du skriver som er feil? Konstruktiv kritikk != mobbing Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 har nå fått beskjed av komplett. Etter reseting av cmos var alt i orden. Joda seff prøvde jeg å resete biosen FLERE ganger på alle mulige måter. Så nå må jeg vel betale 150kr nå da...Iriterende, men håper det virker uansett da. Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 men nå har jeg fått et nytt problem: pcen slår seg av etter 4-5 min. og da begynner den å hyle som værst skikklig ambulanse lyd. kan dette ha med at kjøleren er for dårlig??? jeg har en ekl blade... Det samme har faktisk skjedd med meg og Viften var satt på feil veg (ja det går med Silent twin :oops: ) Når eg snudde den forsvant sirenen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå