Ezaa Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Hei! Får et par måneder siden ble min galaxy s2 stjålet. Ettersom at Samsung har supre sikkerhetssystemer klarte jeg å spore opp tyven når han byttet simkort. Etter en anmeldelse fikk jeg omsider telefonen tilbake etter 2 måneders etterforskning. Problemet nå er at telefonen har vært brukt av en annen person. Innholdet er selvfølgelig slettet. Gjerningspersonen har rett og slett brukt telefonen som sin egen. Nå som jeg har fått den tilbake føles ikke dette greit nok. Telefonen har vært brukt av en annen, og jeg kommer aldri til behandle denne telefonen med samme respekt som tidligere. Spørsmålet mitt er hva slags rettigheter jeg har. Jeg kan vel på ingen måte kreve erstatning da jeg har fått den tilbake? Det er ikke akkurat synlige påviste skader. Takker for svar! EsAa Lenke til kommentar
Hannelol Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Min ble stjelt fra lomma, men ingen gadd å bry seg. Eneste de gjorde var å sperre hele driten. Anse deg selv som heldig og ikke klag. Tviler på at telefonen blir lei seg om du ikke behandler den med respekt. 3 Lenke til kommentar
Sentinelle Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Mistet respekt for mobilen din? For noe forbanna tull Endret 18. juni 2012 av Commodent 5 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Fra et juridisk standpunkt vil jeg mene at verdien av din telefon ikke er forringet. Du kan ikke reise krav om noe siden du har fått den tilbake uten skader. Altså har du ingen rettigheter så fremt du ikke har en elkjøp- lignende forsikring som omfatter din problemstilling. 1 Lenke til kommentar
Ezaa Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Mistet respekt for mobilen din? For noe forbanna tull Hva tror du a? En idiot har klådd med fingra sine på min telefon. Kjempe arrtig å få den tilbake. Blir ikke noe forskjell fra før. Lenke til kommentar
Populært innlegg Skandinav Skrevet 18. juni 2012 Populært innlegg Del Skrevet 18. juni 2012 Helt klart har din telefon blitt voldtatt, men siden det ikke er synlige skader etter tortur eller misshandel må vi bare tro at den har posttraumatisk stressyndrom. Du må nok velge om du skal trøste og kose den, eller dumpe (selge) den. 11 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Det einaste som eg kan tenke meg som aktuellt er vell å kreve erstatning frå tjuven for dei utgiftene du har hatt medan du var utan telefon, samt ei kompensasjon for det arbeidet som kreves for å få telefonen tilbake slik den var før innholdet blei sletta. Dette kan du gjere gjennom eit sivilt søksmål. Kva meir synest du ville vært rettferdig og kreve? Og ville dette være det samme dersom dette dreide seg om tjuveri av noke anna enn ein mobiltelefon? Kva med om f.eks sykkelen eller bilen din hadde blitt stjålet og levert tilbake uskadd? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Innholdet er selvfølgelig slettet. Det er din egen feil at du ikke har tatt backup. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Innholdet er selvfølgelig slettet. Det er din egen feil at du ikke har tatt backup. Ja, men det er ikke hans feil at innholdet er slettet. Det er snakk om forsettlig tyveri og forsettlig ødeleggelse, og det er ingen tvil om at et eventuelt økonomisk tap tråstarter måtte lide på grunn av den slettingen skal erstattes - det vil ikke bortfalle/settes ned på grunn av egen skyld, trådstarter har overhodet ikke utvist skyld. At du mener han moralsk sett bare kan klandre seg selv er irrelevant. 2 Lenke til kommentar
Ezaa Skrevet 23. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2012 Innholdet er selvfølgelig slettet. Det er din egen feil at du ikke har tatt backup. Ja, men det er ikke hans feil at innholdet er slettet. Det er snakk om forsettlig tyveri og forsettlig ødeleggelse, og det er ingen tvil om at et eventuelt økonomisk tap tråstarter måtte lide på grunn av den slettingen skal erstattes - det vil ikke bortfalle/settes ned på grunn av egen skyld, trådstarter har overhodet ikke utvist skyld. At du mener han moralsk sett bare kan klandre seg selv er irrelevant. Herr Brun: Takk for svar! Har selvfølgelig tatt backup av bilder, video, kontakter osv. Men det er ikke så lett å ta backup av programmene som er innstallert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå