HK<3 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Er det riktig at essens er det som gjør det til den er, det som kjennetegner deg for eksempel. Mens eksistens er det å være til. For eksempel; selve kroppen til mennesket eksistrerer, mens essensen er tankene osv. Går eksistensen før essensen? Siden uten essens, så eksisterer vi på en måte ikke. Vi bare er der uten å fungere? Essensen kan ikke være til uten noe å eksistere i? Hjeelp! Dette er et helt rot! Veldig takknemlig om noen kunne har forklart meg dette litt ryddigere! Takk! Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Har ærlig talt ikke hørt ordet essens brukt om tankene til et menneske før, men kanskje det er noe nytt? Man bruker vel å snakke om sjelen. Så lenge hjertet slår, er man i live. Det er mulig å leve ganske lenge mens man ligger i koma, men man er jo da avhengig av hjelp fra andre. Lenke til kommentar
HK<3 Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Har ærlig talt ikke hørt ordet essens brukt om tankene til et menneske før, men kanskje det er noe nytt? Man bruker vel å snakke om sjelen. Så lenge hjertet slår, er man i live. Det er mulig å leve ganske lenge mens man ligger i koma, men man er jo da avhengig av hjelp fra andre. Kanskje ikke akkurat tankene. Jeg bare sa noe siden jeg ikke vet. Men essensen er i hvertfall noe som gjør det til den er..eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå