Gå til innhold

Mac mini, MacBook pro/air/retina, iPad?

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å studere til høsten, og trenger en ny laptop, og skal ha en Mac. Jeg har egentlig ventet på den nye retina macen ettersom jeg ville ha en laptop som var like sterk som pro, men tynn som air. Men nå kom jo retinaen bare i 15 tommer, noe jeg syns var litt stort, og i tillegg var den litt dyr. Jeg vurderer å vente til 13 tommeren kommer, noe jeg har hørt den gjør i oktober, men jeg har egentlig ikke lyst til å vente så lenge nÅr det bare er rykter.... Jeg har tenkt på 13 tommer pro eller air, men tenker at hvis jeg kjøper en av dem nå så kommer jeg til å angre når retinaen kommer om ikke så lenge. Men så overbeviste egentlig broren min meg om at jeg bare trengte en iPad, så lenge jeg hadde en ok fungerende laptop eller stasjonær til å laste ned på og lagre bilder osv.. Så jeg tenkte å kanskje bare kjøpe en iPad og en billig laptop.. Eller en Mac mini og koble den til tv'n.. Hadde vært digg med kun iPad i veska.. Men nå aaaner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Råd og hjelp settes pris på!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey, har selv en Macbook pro 13 tommer. Må si jeg elsker denne maskinen, den har lang batteri tid så man trenger ikke stresse med lader hele tiden. Utrolig kompakt, og pga det stoffet den er laget av tåler den å ligge i den sekk. Tastaturet er også utrolig digg å skrive på.

Hele maskinen er også kraftig og kan spille på middels grafikk.

Så min mening er kjøp Macbook pro! :)

Lenke til kommentar

Hvis den kommer i oktober, kommer du vel til å trenge en pc/mac enn så lenge når du begynner studiet?

Da ville jeg valgt å gå for noe nå. Og jeg ville valgt en Air. Samboeren min har 13 tommer MBP, og jeg synes den er tung til det den brukes til (facebook og yr.no :p). Om du ikke skal bruke den til noe tyngre enn vanlig bruk, så synes jeg Air er et bedre valg (og et mye lettere (i gram) et).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...