Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Subwoofer fungere ikke


Anbefalte innlegg

Her om dagen handlet jeg subwoofer på tvboden ved Svinesund, en "Ice Cube 110 A" fra Mac audio. Her om dagen fikk jeg hjelp til å trekke kabler og koble. Vi koblet pluss, minus, remote og lydkablene. Men når jeg skrur på tenninga ser det ikke ut til at subwooferen reagerer i det hele tatt. Jeg har utført alle innstillingene på bilstereoen (Kenwood KDC-315R) som jeg skulle trenge, SUB-W SET ON osv. Subwooferen gir alikevel ikke lyd fra seg. Vi målte på subwooferen at den får strøm, men jeg får inntrykk av at den ikke starter opp... Dermed er jeg litt redd for at jeg har koblet remote feil... Kabelen vi tok fra bilstereoen stod det "steering wheel remote input" og "Remote cont" på to sider av en merkelapp. Denne kabelen er lyseblå og gul, er dette feil kabel, eller er det noe annet som er galt?

 

Takker for alle svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, snakk om å kjøpe katta i sekken :p

Du skal bruke en ledning som er blå med vit stripe, og det står gjerne power antenna på denne, eller amp remote. Den du nå har koblet deg til, er for å koble til en fjernkontroll ;)

Tusen hjertelig takk! Var litt usikker på det der, tar turen ut i bilen nå, kommer nok tilbake med flere spørsmål... :p

Lenke til kommentar

Nok et dumt spørsmål... Etter en titt bak bilstereoen har jeg lokalisert TO kabler som er hvite og blå. Den ene er ikke i bruk og er merket "P.CONT" og "ANT.CONT". Mens den andre går innover i bilen :p

Er det kun én kabel til både "P.CONT" og "ANT.CONT"?

Endret av -Jonas-
Lenke til kommentar

p.cont/ant.cont er riktig ledning ;)

Awesome! Men (ikke viktig) skal ikke p.cont og ant.cont være to forskjellige ledninger? Fikk inntrykk av det etter 10 min intens googling :p

 

Nei, noen ganger er det to ledninger, men som regel er det bare en. Der hvor det er to ledninger, så har ant. ledningen kun spenning når radio er på (som regel)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

p.cont/ant.cont er riktig ledning ;)

Awesome! Men (ikke viktig) skal ikke p.cont og ant.cont være to forskjellige ledninger? Fikk inntrykk av det etter 10 min intens googling :p

 

Nei, noen ganger er det to ledninger, men som regel er det bare en. Der hvor det er to ledninger, så har ant. ledningen kun spenning når radio er på (som regel)

Good to know, tusen takk for svar! Nå ble det fart på sakene, nå smeller det som bare det! Men når jeg først har spesialistene har; hva skal jeg stille inn gain og lpf til? Det er så godt som de eneste innstillingene på selve subwooferen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...