hysteriah Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Jeg trenger noen tips til hvordan jeg kan sette opp to nettverk til å dele en inernettforbindelse. NETTVERK 1: En router som står direkte tilkoblet internett. De datamaskinene som er tilkoblet denne routeren har ikke mange nettverksbehov, men må kunne bruke en felles nettverksskriver. NETTVERK 2: Må få internett via nettverk 1 og her er det større nettverksbehov. På dette nettverket er det behov for både filserver og webserver som må kunne kobles til utenfra (over internett). Må kunne åpne opp tcp/udp porter og koble til utenfra med dynamisk dns. Det er viktig at datamaskinene på nettverk 1 ikke får tilgang til datamaskinene på nettverk 2. Forespørsler utenfra på f.eks. port 80 må kunne routes til webserver på nettverk 2. Hvordan kan jeg enklest sette opp et slik nettverk? Endret 18. juni 2012 av hysteriah Lenke til kommentar
Racazar Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Vil anta at du må bruke DD-WRT. Lenke til kommentar
hysteriah Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Ja, det kan godt hende du har rett i, men uansett; hvordan setter jeg router i nettverk 1 til å route alle innkommende forespørsler over til router i nettverk 2? Endret 18. juni 2012 av hysteriah Lenke til kommentar
troari Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Muligens denne side kan hjelpe deg? http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Linking_Subnets_with_Static_Routes Lenke til kommentar
hysteriah Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 troari: Takker :-) Ser ut til å være noe slik jeg er ute etter ja. Ser litt inviklet ut og jeg hadde håpet å få til noe med bare to routere, denne ser ut til å kreve tre... men skal prøve meg litt på den der. Ellers er det bare å komme med flere forslag til andre løsninger ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå