ManUtd9 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Multicom Xishan W150E eller ASUS N56VZ? Hvilken er best? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Asus'en gir absolutt mest for penga. Lenke til kommentar
ManUtd9 Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Asus'en gir absolutt mest for penga. Det som gjør at jeg vurderer Multicomen er GDDR5 minne på grafikkortet og gode oppgraderingsmuligheter. Tenker også på å vente noen måneder og se om det kommer noen nye alternativer. Noen som vet noe om kommende bærbare? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Asus'en gir absolutt mest for penga. Det som gjør at jeg vurderer Multicomen er GDDR5 minne på grafikkortet og gode oppgraderingsmuligheter. Tenker også på å vente noen måneder og se om det kommer noen nye alternativer. Noen som vet noe om kommende bærbare? Kommer vel en del nye rundt oktober tider (da Windows 8 kommer ut). Lenke til kommentar
Redman Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Asus N56VZ skal vistnok ha god kjøling/stillegående mens det er motsatt på Multicomen. Jeg ønsker å ha Multicom Xishan W150E pga skjermen kan oppgraderes... men å ha en maskin som er et uendelig viftesus på er uaktuelt. Lenke til kommentar
sunnySR Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Asus N56VZ skal vistnok ha god kjøling/stillegående mens det er motsatt på Multicomen. Jeg ønsker å ha Multicom Xishan W150E pga skjermen kan oppgraderes... men å ha en maskin som er et uendelig viftesus på er uaktuelt. Nåja, nå er ikke støynivået så ekstremt som testene skal ha det til. Har selv denne Multicom pc-en og har ingen problemer med støynivået. Til vanlig bruk hører du ikke noe lyd i det hele tatt. Det er kun under load at maskinen lager litt støy, men som enkelt overdøves av høytalerne + at jeg fikk Multicom til å legge på et lag med Arctic silver 5 på CPU og GPU-en og det hjalp utrolig mye. Lenke til kommentar
sunnySR Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Asus'en gir absolutt mest for penga. Det som gjør at jeg vurderer Multicomen er GDDR5 minne på grafikkortet og gode oppgraderingsmuligheter. Tenker også på å vente noen måneder og se om det kommer noen nye alternativer. Noen som vet noe om kommende bærbare? Om Asus-en gir så veldig mye mere for penga kan vel diskuteres, det som er helt sikker er at dersom du bruker en liten tusen lapp ekstra får du en bedre prosessor, et bedre skjermkort, SSD harddisk + at du får en like bra skjerm om ikke bedre. Har denne pc-en selv og er storfornøyd. Lenke til kommentar
Redman Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Jada jeg vet uttalelsene dine.. at hodetelefoner klarer å overdøve viften/viftene er en utalelse som sier mere om deg, dine preferanser og forståelse for andres krav til viftestøy. Velger å høre på tester utført av kjente sites som har sammenligningsgrunnlag. Lenke til kommentar
ManUtd9 Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Jada jeg vet uttalelsene dine.. at hodetelefoner klarer å overdøve viften/viftene er en utalelse som sier mere om deg, dine preferanser og forståelse for andres krav til viftestøy. Velger å høre på tester utført av kjente sites som har sammenligningsgrunnlag. Har noen av dere flere linker til anmeldelser av asus-en? Lenke til kommentar
sunnySR Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Jada jeg vet uttalelsene dine.. at hodetelefoner klarer å overdøve viften/viftene er en utalelse som sier mere om deg, dine preferanser og forståelse for andres krav til viftestøy. Velger å høre på tester utført av kjente sites som har sammenligningsgrunnlag. Når det kommer til støynivå er det opp til vær enkelt hva som er grensen for for mye støy. For mannen i gata er støynivået til denne maskinen til å leve med. Du trenger faktisk ikke bruke hodetelefoner engang. Hører til og med at de sier at viften oppfører seg nervøst ved vanlig bruk noe min vifte ikke har gjort. Med tanke på innmaten i denne pc-en gjør det meg ingen ting om pc-en støyer litt mere en normalen. Har aldri sakt at jeg er flink med pc, men jeg har jo ører som alle andre og klarer jo fint å høre forskjellen på bråk og stillhet. Sitter heller ikke her å sier du må kjøpe pc-en, jeg ser på meg selv som mannen i gata. Ikke en som lever av og teste pc-er og som vet nøyaktig forskjell på en maskin som bråker og en som ikke gjør det. Jeg tror ikke de har problemer med og høre forskjell på Multicom pc-en og Asusen. Spørsmålet er bare om mannen i gata klarer og høre forskjellen på dem? Men for all del dersom du mener at støynivået ikke er til å leve med så er det bare å styre unna. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Skrev en liten hurtigtest av Asus N56VZ her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1442480 Jeg ble dessverre ikke fornøyd med den, for mange småfeil. Lenke til kommentar
sunnySR Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Skrev en liten hurtigtest av Asus N56VZ her: http://www.diskusjon...owtopic=1442480 Jeg ble dessverre ikke fornøyd med den, for mange småfeil. Har du testet Battlefield 3 på den? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Nei, har ikke engang spillet Holder meg til mmo/rpg/strategi. Pakker uansett ned maskinen for å returnere den. Lenke til kommentar
sunnySR Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Nei, har ikke engang spillet Holder meg til mmo/rpg/strategi. Pakker uansett ned maskinen for å returnere den. Egentlig litt greit og høre at du sir dette fordi når jeg kjøpte pc sto det mellom denne og Multicom W150E. Jeg gikk for Multicom pc-en Jeg er fornøyd med pc-en, men den er selfølgelig ikke perfekt. Men til mitt bruk duger den bra. Lenke til kommentar
Redman Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Ja det er sant vi har forskjellige oppfattning av støy, jeg er nok i den sensitive enden av skalaen. Jeg merker meg dog uttalelsen om at støy har vært tema på notebookcheck sitt forum, dette vil jeg ikke kjøpe for å teste. Jeg vurderer og tenker på om det er mulig å kjøpe en ULV prosessor å sette inn og deaktivere/demontere gforce kortet.. ville nok gidd meg hva jeg trenger;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå