Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Risting i bil etter bytte av bremseklosser forran

Anbefalte innlegg

Hei, har på min Audi A6 2003 modell byttet bremesklosser forran. Klossene er kjøpt hos bildeler.no.

Det ble etter bytte risting i bilen ved oppbremsning. Nærmere inspeksjon viser at klossene ligger ligg mer inn mot sentrum av skiven og dermed kommer i kontakt med et ugjevnt område, dette er nok årsaken til inspeksjonen. På meg ser det ut som om klossene er riktig montert, kan de nye være en ørliten grad større?

Videre ser jeg at klossene ikke ligger rett på skiva, er dette normalt?

Se bilder

post-277434-0-69540800-1340020866_thumb.jpg

post-277434-0-27019900-1340020869_thumb.jpg

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags motor/drivverk har du? Det ser ut som alle med bensin har samme bremseskiver foran, mens enkelte tyngre utgaver med quattro og diesel ble levert med større skiver, og dermed større klosser.

Sjekk med ordre/pakkseddel hvilke klosser du bestilte og hvilke du fikk. Det ser ut som du har feil klosser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har A6 Quatro 1.8T AWT-motor. Bestilte til bildeler.no og det var de jeg bestillte som på nettet sto linket til gitte bil/motor. Jeg har tatt kontakt med selger, ikke fått noe svar enda.

Takk for svar så langt...

Lenke til kommentar

Er nok skivene som er slitt, dette sammen med en litt for liten klosse tidligere fører til ristingen nå. Men, jeg lurer fortsatt om ikke hele klossen skal ligge inn på skiven, se bilde der det er glippe mellom klosse og skive?

Lenke til kommentar

Ser ut som at det er riktig kloss, men at den gamle har vært for liten/slitt feil slik at ikke hele flaten av skiva har blitt brukt, noe den skal. På min A6 så går klossene like langt inn som på bildene her. :)

Forøvrig er det ikke noen skrue som skal holde bremseskiva på plass, det er i hvertfall ikke det på min...

Endret av CFM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, jeg har heller ikke noe skrue for å feste klossen med...

Har bestillt meg nye skiver nå, bestillte også nye klosser så får jeg sammenligne litt med de som står på.

Takk for svar alle sammen :-)

Lenke til kommentar

du har ingen skrue fordi den er borte. har nok vært en skrue der da bilen var ny.

det vises på det ene bildet du la ut at det er et skruehull (minste hullet) som brukes til å feste skiven mot navet..

det er vanlig at den skruen knekker.. hvis det da er rester av skruen i navet og den stikker litt ut og blir stående mot baksiden av skiven.. da blir det risting..

slip bort, eller roter skiven slik at resten av skruen havner i det lille hullet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...