IceCool Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Jeg kom til å tenke på noe mange sikkert synes høres merkelig ut, men henter hovedkort jording gjennom skruene som sitter i hullene til hovedkortet og inn i kabinett veggen? Jeg skal til å montere hovedkort på treverk med sånne avstands skruer som står i kasse vegg og som skruene til hovedkort settes i. Det ser nå ut som hullene til hovedkortet ikke har noen forbindelse til kretser noe, men det er jo bart metall der skruene skal sitte. Jeg tror nå ikke hullene har noe å si for jordingen sin del, men spørr bare for å bekrefte det Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Kan vel godt være at hovedkortet er jordet gjennom PSU? Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Jeg kom til å tenke på noe mange sikkert synes høres merkelig ut, men henter hovedkort jording gjennom skruene som sitter i hullene til hovedkortet og inn i kabinett veggen? Jeg skal til å montere hovedkort på treverk med sånne avstands skruer som står i kasse vegg og som skruene til hovedkort settes i. Det ser nå ut som hullene til hovedkortet ikke har noen forbindelse til kretser noe, men det er jo bart metall der skruene skal sitte. Jeg tror nå ikke hullene har noe å si for jordingen sin del, men spørr bare for å bekrefte det Nei .. Jeg har en server i en tre kasse .. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Det er jord i psu kabelen (atx kontakten). Men i normale kabinetter (av den strømførende typen) så er jeg temmelig sikker på at hovedkortet blir jordet via chassiet også (siden psu er skrudd i chassiet også). Men som sagt, det er jord i atx kontakten så det spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå