Rinoa Heartilly Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Hei hei. Det har seg slik at mitt lokale 'treningsstudio' er stengt for oppussing over sommeren, og siden mitt bosted befinner seg langt inne i skogen, har jeg ingen gode alternativ. Finnes det noen måter å emulere de øvelsene jeg kan gjøre i studioet, eller må jeg bare smøre meg med tålmodighet? Jeg er óg en nybegynner mtp styrketrening, men har brukt stronglifts 5x5-programmet i rundt 3 mnd nå. Målet mitt med treningen er bare å få en mye sunnere og sterkere kropp, samt legge på meg noen kilo. Går det fint å trappe opp kondisjonstreningen (hard intervall i veldig bratt oppoverbakke i ulendt terreng), og heller ta noen simple sit-ups og push-ups de neste 6-8 ukene da oppussingen pågår uten å miste mye styrke? Beklager om det er dumme spørsmål! Jeg er en grønnsak når det er snakk om noe mer komplisert trening enn å løpe i en rett linje. Endret 18. juni 2012 av Rinoa Heartilly Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Calisthenics! Sikkert noe lekestativer i bygda?, isåfall er dips/pullups og variasjoner av de to gull. Her er en god del øvelser for styrketrening av hele kroppen men kun kroppsvekt. http://www.iform.no/forum/index.php/topic,49739.0.html Og klarer du ikke en hel repetisjon tar du bare for eks. 3 set med 5 negative også øker du til du klarer en hel, når du klarer en hel venter du bare til du klarer en til helt til du ikke klarer mer og da tar du noen negative reps på slutten. Må nok regne med og bli litt svakere i mark og bøy selv om du kan bli mye sterkere i andre øvelser. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Jeg har selv begynt å like calisthenetics veldig godt. Å trene utendørs gir en enormt god følelse. Jeg bor selv nært en park med ganske bra opplegg for slikt. Her er forøvrig en av mine idoler: Dette er naturligvis et stykke over mitt nivå, men det er utrolig artig å trene på den måten. Stor frihet i treninga som er en god variasjon fra "nazi-regimene" som foregår i et treningsstudio. Og jeg sier dette som en som trener på begge måtene. Alt har sine fordeler! Prøv noe nytt Lenke til kommentar
Rinoa Heartilly Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Supert! Det er akkurat noe slikt jeg tenkte på. Lekeplasser er det flust av her så det passer kjempebra, tusen hjertelig takk. Da blir det å prøve det fra og med neste uke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå