Gå til innhold

[Løst] Trenger hjelp med litt av hvert...

Anbefalte innlegg

Har en no-ip adresse som pekes til routeren hjemme, som har to åpne porter for en minecraft server (default og 2550), siden jeg da har 2 servere på samme pc. Er det noen mulighet for å få en no-ip adresse til å peke til en spesifikk port (Port 80 redirect funker ikke)? Eller kan man gjøre det sånn at pcen har 2 ip-er på nettverket, en for hver server? Bruker Bukkit for øvrig, og server.propeteries har en linje med Server-ip: som er tom, kan jeg her legge til en ip (f. eks 10.0.0.30) for hjemmenettverket, slik at pcen da har 2 ip'er på nettverket?

I tillegg, ønsker jeg å koble min gamle adsl boks til nettverket, slik at jeg kan ha én boks for serveren og én til resten av huset. Er det mulig å bruke en nettverkssplitter og koble til to rutere? Eller er det slik at da kan bare én ruter være aktiv? Kan man da heller få en ekstra veggkontakt, så vil dette funke, eller må jeg kjøpe enda ett abonnement?

Mye spørsmål, håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan du ikke bare connecte med ip:port ? eks: "192.168.1.1:2550"

Ip'en nå til hovedserveren er noe som dette:

Blabla.no-ip.org

mens ip'en til den andre serveren er noe slikt:

blabla.no-ip.org:2550. Greia er at jeg vil peke ip-en til den andre serveren til noe som f. eksempel andre-blabla.no-ip.org.

(Legger for øvrig til at ip'en til serveren ikke er blabla.no-ip.org, det er bare et eksempel...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...