HowlinP Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Er det noen som kan si meg om denne maskinen er noe å satse på? Er den støysvak, osv. Lenke til kommentar
krasberg Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Om C-en står for Centrino, bør denne vera støysvak ja. Elles er jo Elitegroup ikkje akkurat kjende for å legge vekt på støy, heller ytelse. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Eg har ei slik maskin, og den er støysvak. Det er derimot ei vifte som går konstant, og som det er umogleg å slå av. Eg har personlig aldri lagt merke til at den går (om eg ikkje konsentrerar meg hardt), så det bør ikkje vere noko problem. Det går i alle fall heilt fint å bruke den på forelesningar. Det er per definisjon ikkje ei Centrino-maskin, sidan den manglar Intel sitt trådlause nettverkskort, og har eit Realtek-kort i staden. Det har derimot "alt anna" (dvs. Pentium-M) som du finn i ei Centrino-maskin. Batterilevetida er litt kortare enn for andre Centrino-maskiner (eg har i overkant av 3 timar batteritid), mest sannsynlig grunna Realtek-kortet. Ellers svarar maskina til alle forventningar; det er ein liten klikkelyd på høgre side av tastaturet, men dette finn eg ikkje spesielt plagsomt. Lenke til kommentar
HowlinP Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 >Det er per definisjon ikkje ei Centrino-maskin, sidan den manglar >Intel sitt trådlause nettverkskort, og har eit Realtek-kort i staden. Stemmer dette da? På elitegroups heimesider står det vel at wlan kortet er Intel® Calexico WLAN http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp...?product_id=309 >ein liten klikkelyd på høgre side av tastaturet, men dette finn eg >ikkje spesielt plagsomt. Klikkelyd? Så var det prisen da... Hos PCMAX selges maskinen for 8800 kr.. http://www.pcmax.no/shop.htm Mens Multicom selger den for 14500 kr. http://www.multicom.no/ Dette kan da umulig stemme!? Lenke til kommentar
Kimber Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 maskina som selges på pcmax er barebone, dvs uten cpu/hdd/ram. Dette kommer i tillegg til prisen på 8800,- Der er forklaringa. =) Lenke til kommentar
lperik Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Er det noen som kan si meg om denne maskinen er noe å satse på? Er den støysvak, osv. Hadde absolutt satset på denne hadde jeg vært deg. Specsene er råe, og den er stillegående. Lenke til kommentar
Templar Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Rart dette med Centrino Wlan.. siden det er RealTek også i min maskin.. ikke at jeg bryr meg men rart uansett men merk.. spiller ingen rolle.. Simon Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Ehh... Er det noe jeg ikke har fått meg meg nå eller? Har det trådløse nettverkskortet noe å gjøre med om det er en Centrino maskin eller? Er jo ikke nettverkskortet det handler om, men det faktum at cpuen bruker mindre strøm, og har speedstep og alt det der? Lenke til kommentar
Templar Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Centrino betyr at du har følgene: Pentium M (Banias) CPU, Intel 855 brikkesett og intel sin Wifi 802.11b wireless network. På ECS er alt samme uten at i steden for Intel sin Wifi 802.11b da er det RealTek 802.11b som er dritt bra men på ECS sin hjemmeside sier dem at du får Intel sin. Jeg personlig hadde foretrekket at ha Intel sin men RealTek kan ikke være noet dårligere siden dem begge holder Wifi standarden og derfor skal være maken. Men i teori og i følge Intel da må du ha Inten Wifi, Banias CPU og 855 brikkesett får at få at sette "Centrino Technology" på bærbaren. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Men Realktek-kortet funker også i Linux, i motsetning til Intel sitt. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Dette stemmer. Grunnen til at dei har bytta over til Realtek er vel meir sannsynlig at kortet er ein del billigare. Eg trur Intel-kortet er meir strømgjerrig, og dette forklarar kanskje den litt lave batteritida (saman med skjermkortet og den assosierte vifta). Uansett, klikkelyden eg snakkar om, kjem frå at tastaturet er litt "lausare" på høgresida, og det gjer at når eg trykker på ein tast i nærheten av O, lagar tastaturet ein klikkelyd. Det er høyrbart, men ikkje irriterande. Lenke til kommentar
HowlinP Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Er det noen som vet om DVD spilleren er sonefri? Og vil prisen bli lavere i nær fremtid? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå