morgan_kane Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2012 Hmm, ble litt usikker med tanke på om jeg har krav på nytt batteri her, så jeg tok en liten test. Trekte ut strømmen og satte på stoppeklokken. Tok ca 3 minutt under vanlig bruk til facebook osv så slokna pcen. På batteristatusen sto det at det var 30minutter igjen. Så dette er vell en soleklar feil på batteriet? Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg syns at Elkjøp burde ha en eller flere personer som kan ta seg av slike små jobber. Det kan godt hende de allerede har det, men det blir i så fall mot betaling fra kunden. For Elkjøp får ikke refundert utgifter de har hatt i forbindelse med avhjelp om de gjør dette selv ettersom de ikke er et autorisert verksted. Så kunden får valget: Betale og få det gjort med en gang, eller levere det inn som en garanti/reklamasjonssak og vente et par uker. Begge deler er fullt lovlig, godt innenfor regelverket og god service da kunden kan velge alternativ 1 om han ikke har tid til å vente. Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Hmm, ble litt usikker med tanke på om jeg har krav på nytt batteri her, så jeg tok en liten test. Trekte ut strømmen og satte på stoppeklokken. Tok ca 3 minutt under vanlig bruk til facebook osv så slokna pcen. På batteristatusen sto det at det var 30minutter igjen. Så dette er vell en soleklar feil på batteriet? Jeg har opplevd dette selv, og jeg heller til å tro at dette er et normalt symptom på et batteri som er mye brukt. Hva reklamasjonen sier er en annen sak, men som en annen har sagt her, så er det jo 2 år på reklamasjon på batterier. Spørsmålet blir jo om normal bruk og slitasje skal dekkes av reklamasjon. Komplett virker jo som de tar inn dette på strak arm, så jeg tolker det dit hen at de erstatter batteriet. Endret 22. juni 2012 av nortridge Lenke til kommentar
XAndy Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 (endret) Jeg hadde ikke forventet slik av Komplett. Jeg leverte inn pcen min til Elkjøp fordi harddisken var på veil til å ta kvelden, men istedenfor å skru ut de fire skruende trengtes og sette inn en ny harddisk, så skulle de sende den inn til RævaCare(InfoCare) for å få den byttet der. Og de bruke 2 ******* uker på det... Som om ikke det var nok, så hadde de nesten rundet skruene til harddisk dekselet, og glemt å skru fast harddisken... Kansje litt OT, men elkjip brukte 5uker på og sende en NY ladder til meg, uten att de hadde låneprodukt... Endret 22. juni 2012 av XAndy 1 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Kansje litt OT, men elkjip brukte 5uker på og sende en NY ladder til meg, uten att de hadde låneprodukt... 5 uker er i følge Forbrukerrådet akkurat innenfor rimelig tid, men ettersom du ikke fikk låneprodukt så hadde du egentlig rett på heving av kjøp i den saken (forbeholdt at du spurte om låneprodukt). Lenke til kommentar
XAndy Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Var innom ca. 1gang i uken og spurte om ladderen var kommet, og eventuelt om de hadde fått inn låneprodukt.. Typisk elkjøp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå