morgan_kane Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Hoff, må pinade levere inn hele PCen bare fordi batteriet er tilnærmet dødt. Tar noen minutter så er det utladet. Var i telefon kontakt med komplett og de sa det var ingen muligheter fordi å bare kunne ta inn et batteri. Dette betyr for meg at jeg må våre uten PC en god stund noe som betyr en betydelig ulempe for meg. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Hvorfor må du absolutt sende inn hele PCen da? Er det ikke bare å bestille nytt batteri og bruke den med strøm inntil videre? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Han snakket noe om at de måtte finne ut om det er PCen som ladet ut batteriet eller om det er ødelagt... Regner med det har en teit standart på slike ting slik at de kan helgardere seg. Nå må jeg ta backup av 500GB med data bare i tilfelle noen i posten eventuelt servicesenteret er uforsiktige med Pcen slik at den går kadundras.... Er forøvrig utenfor garantitiden, så jeg forbereder meg mentalt på en reklamasjonssak også... Endret 18. juni 2012 av morgan_kane Lenke til kommentar
Myst Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Da så. Hvis de 500 GB ligger på egen disk og OS på egen disk, kan du gjerne ta ut det dem ikke trenger og sende inn kun det nødvendigste. Da jeg sendte min til reperasjon fikk jeg brev om at jeg burde ta ut alt av ekstrautstyr (ekstra HDD/SSD, RAM, osv). da de kunne regnes overflødig og kastes. Håper det ordner seg da. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Har desverre ikke montert inn ekstra harddisk, så må nok belage meg på å ta backup. Hele greia virker så tungvindt at det egentli frister mer å kjøpe nytt batteri..... Lenke til kommentar
Myst Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Joa, men å gjøre kun det også vil koste deg minst 2-3000 (avhengig av merke og batteritype selvsagt) og da vil du aldri finne ut om det kun er batteriet det er problemer med eller noe mer. Da er det nok bedre å sende inn hele greia og være på den sikre siden, i tillfelle det faktisk er PCen som tapper batteriet. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Har fått byttet kun PSU hos komplett fra ferdige pcer som er kjøpt hos dem. Men da hadde jeg testet med å bytte om psu mellom to pcer. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Maskinen er utenfor garantitiden, dvs. i hvertfall over 1 år. De fleste produsenter gir maks 1 års garanti på batterier. Derfor må du sende inn hele maskinen, da du i utgangspunktet ikke har garanti på selve batteriet. Er i hvertfall sånn jeg tolker din situasjon, mulig jeg tar feil. Endret 18. juni 2012 av Makky Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Var i samme situasjon selv, valgte å kjøpe nytt batteri fra ebay for 180 kroner i stedet. Fungerte perfekt og bedre enn det orginale og hadde bedre kapasitet også. 56Whr vs 48Whr. Negative er at man aldri vet hva man får fra ebay, jeg var heldig og fikk et "orginalbatteri" dvs et batteri fra samme produsent som orginalbatteriet, helt likt, korrekt modellnummer, eneste som mangler er logoen til laptop produsenten, jeg hadde forventet et skikkelig jalla-kina batteri. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 18. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2012 Kanskje en bedre løsning det der OC, men er i kontakt med komplett via epost så vi får se hvordan det går. Dette skal vell gå på reklamasjon i og med at batteriet er tilnærmet dødt? Lenke til kommentar
darket Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 de må ha inn hele pc for å ta en diagnose, kan være andre ting som er galt og er skjult som du ikke vet. de får heller ikke tatt test på batteri uten en kompatibel pc Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Var akkurat samme greia for meg også, anbefaler at du sender inn laptopen din slik at deres slue strategi ikke fungerer for dem. Problemet hos meg var en defekt lader som var konstatert defekt i butikk, og jeg brukte i tillegg en midlertidig lader som fungerte fint, likevel måtte jeg sende inn hele laptopen. Spurte til og med om jeg kunne vise de på pickup point at den var defekt, men neida.. den måtte inn! Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Jeg hadde ikke forventet slik av Komplett. Jeg leverte inn pcen min til Elkjøp fordi harddisken var på veil til å ta kvelden, men istedenfor å skru ut de fire skruende trengtes og sette inn en ny harddisk, så skulle de sende den inn til RævaCare(InfoCare) for å få den byttet der. Og de bruke 2 ******* uker på det... Som om ikke det var nok, så hadde de nesten rundet skruene til harddisk dekselet, og glemt å skru fast harddisken... Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Det er ikke komplett dere må skylde på her, det er reglementet til produsenten av maskinene. Komplett videresender maskinene til de aktuelle produsentene/samarbeidspartnere som tar seg av reparasjonene av maskinene. Det er ikke alltid like simpelt som et "defekt" batteri, kan like greit være en defekt kondensator, eller noe annet som forårsaker feilen. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Jepp, derfor er det i fleste saker bedre å heller ta direkte kontakt med produsenten. I min reperasjonssak skjedde alt gjennom ASUS og jeg kunne til og med følge med på fremdriften. Tok litt over en uke fra sending fra meg og levering tilbake. Garanti eller ei, alltid lurt å sjekke med produsenten først. 1 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Jeg leverte inn pcen min til Elkjøp fordi harddisken var på veil til å ta kvelden, men istedenfor å skru ut de fire skruende trengtes og sette inn en ny harddisk, så skulle de sende den inn til RævaCare(InfoCare) for å få den byttet der. Og de bruke 2 ******* uker på det... Infocare er vel autorisert verksted for PC'en din, og ikke Elkjøp. Skulle Elkjøp gjort det for deg, måtte de ha betalt for harddisken og arbeidet, mens sendes den inn til Infocare får verkstedet betalt av produsent/importør. Og 2 uker er godt innenfor rimelig tid i følge Forbrukerrådet, så du har absolutt ingenting å klage over. Jaja, bortsett fra at de har ødelagt gjengene på batteriene da, men det nevner du bare i en bisetning. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Han snakket noe om at de måtte finne ut om det er PCen som ladet ut batteriet eller om det er ødelagt... Regner med det har en teit standart på slike ting slik at de kan helgardere seg. Nå må jeg ta backup av 500GB med data bare i tilfelle noen i posten eventuelt servicesenteret er uforsiktige med Pcen slik at den går kadundras.... Er forøvrig utenfor garantitiden, så jeg forbereder meg mentalt på en reklamasjonssak også... Du skal alltid ha backup av det du har lagret på datamaskinen, så se på det som en gylden mulighet til å få gjort noe du har utsatt alt for lenge. Tenk om harddisken hadde gått i stykker i går? Da hadde du mistet 500GB data. Uansett så kan det være mange grunner til at batteriet lades ut, og de trenger sikkert en datamaskin å teste batteriet på i tillegg. Så at du må sende inn hele maskinen er helt normalt og til ditt eget beste. Hva om de bare hadde byttet batteriet, også viser det seg at PC'en har overspenning? Da må du etter å ha ventet på batteriet sende inn PC'en i tillegg, og vente minst dobbelt så lenge. 1 Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Jeg synes det er merkelig at de i hele tatt tar inn et batteri som er såpass gammelt som dette. Er dette normal praksis(hvor går grensen?) og er OP informert om at han vil bli gjort økonomisk ansvarlig hvis det viser seg at batteriet ikke er defekt. Nå legger jeg til grunn at det er forventet at et batteri mister levetiden sin etter en stund. Mitt batteri var tilnærmet ubrukelig etter ca 2 år, og det falt meg ikke inn engang at jeg kunne levere dette til reklamasjon/garanti. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Jeg synes det er merkelig at de i hele tatt tar inn et batteri som er såpass gammelt som dette. Er dette normal praksis(hvor går grensen?) og er OP informert om at han vil bli gjort økonomisk ansvarlig hvis det viser seg at batteriet ikke er defekt. Nå legger jeg til grunn at det er forventet at et batteri mister levetiden sin etter en stund. Mitt batteri var tilnærmet ubrukelig etter ca 2 år, og det falt meg ikke inn engang at jeg kunne levere dette til reklamasjon/garanti. Batterier har to års reklamasjonsfrist. Det vil si at om det er dårligere enn forventet etter en viss tid innenfor to år, så skal kunde få dette rettet/byttet innen rimelig tid. Man må imidlertid kunne forvente at batteriet har mistet en god del kapasitet, men normalt skal det ved normal bruk ikke lades ut etter få minutter når det er under to år. Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg leverte inn pcen min til Elkjøp fordi harddisken var på veil til å ta kvelden, men istedenfor å skru ut de fire skruende trengtes og sette inn en ny harddisk, så skulle de sende den inn til RævaCare(InfoCare) for å få den byttet der. Og de bruke 2 ******* uker på det... Infocare er vel autorisert verksted for PC'en din, og ikke Elkjøp. Skulle Elkjøp gjort det for deg, måtte de ha betalt for harddisken og arbeidet, mens sendes den inn til Infocare får verkstedet betalt av produsent/importør. Og 2 uker er godt innenfor rimelig tid i følge Forbrukerrådet, så du har absolutt ingenting å klage over. Jaja, bortsett fra at de har ødelagt gjengene på batteriene da, men det nevner du bare i en bisetning. Jeg syns at Elkjøp burde ha en eller flere personer som kan ta seg av slike små jobber. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå