AnonymDiskusjon Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Jeg har klart å bli skikkelig betatt av ei god venninne. Strengt tatt er jeg kanskje også forelska. Vi har vært venner i over 3 år. Jeg har alltid synes hun har vært flott å se på, men tenkt at hun er langt utenfor min liga. Hun er den type jente alle snur seg etter. Personlig har jeg også et utseende jeg er fornøyd med, men kan fort slite med litt dårlig tro på meg selv. Men får stadig høre jeg ser bra ut, men sliter med å ta det til meg. Skal legges til at hun er venninne av min x. Men jeg ble kjent med henne nærmere ett år etter jeg gjorde det slutt med min x. Jeg har som sagt hatt en godt øye til henne i disse tre årene, og i starten var vi vel litt på flørtern. Men alt ble vanskelig siden hun var venninne av min x. Ja, folk kjenner vel til hva slikt kan medføre. Jeg slo meg til ro med det, og vi har hatt det fint som venner. Helt fram til for noen helger siden. Vi var på fest, og plutselig begynte hun å legge seg etter meg på en helt ny måte. (Følte også i tiden før denne festen at det var noe hun ville prøve å si). Jeg følte hun prøvde seg, så jeg prøvde å kysse henne. Hun snudde seg da vekk. Men ble ikke noe klein stemning eller noe. Litt senere sneik vi oss litt bort fra de andre, og flørten var på nytt i gang. Jeg prøvde nok en gang å kysse henne, og denne gangen lot hun det skje. Ble temmelig heftig klining en periode, men mer enn det skjedde ikke. Dagen etter angret hun seg ovenfor venninnen sin (min x), og vi snakket lenge sammen om hva som egentlig hadde skjedd. Venninnen (min x) tok det overraskende bra, så dette gjorde det litt lettere for henne. Men vi ble enige om at det som hadde skjedd var en ”feil”. Jeg synes jo egentlig ikke det selv, men spilte med og var enig i det. I tiden etterpå fortsatte vi som før, jevnlig kontakt hvor ting var som normalt. Men hele tiden gikk jeg rundt å tenkte på henne. Hun er ikke typen som roter med folk, hun har aldri vært sammen med noen heller. Derfor følte jeg innerst inne at hun ikke var helt ærlig med meg når hun sa vi bare skulle glemme det som hadde skjedd. Hun sa den kvelden det skjedde at hun ikke ville bli utsatt for noe ONS, så jeg var litt redd for at hun trodde jeg bare var ute etter en ting. Noe jeg så absolutt ikke er. Jeg har endelig klart å få følelser for ei jente, det er 3,5 år siden forrige gang. Så jeg var ”dum nok” til å si til henne at jeg lot det skje fordi jeg liker henne. Først trodde hun meg ikke helt, ble helt satt ut og sånn. Tilslutt skjønte hun at jeg mente alvor. Hun kunne ikke si det samme tilbake, hun hadde ikke slike følelser enda. Hun sa også at hun slet med å få følelser, og heller ikke tillot seg å få følelser. Men at hun likte veldig godt at vi var gode venner, og hang sammen. Vi ble enige om at vi skulle fortsette som før, og ikke la snakket om følelser få ødelegge vennskapet vårt. Og noen uker gikk det fint, helt til vi på nytt skulle på fest sammen. Kvelden var helt topp, helt til vi endte på byen. Jeg fikk litt for mye drikke på byen, og klarte å snakke om alt dette jeg har nevnt her til ei god venninne av henne. Jenta fikk jo også med seg dette. Jeg husker ikke alt, men det ble en dårlig og litt rar stemning. Plager meg at noe av hukommelsen er borte vekk fra denne samtalen. Fikk en melding av henne i går hvor hun sa at hun håpet alt var ok og og ting kunne være som før. Jeg måtte jo bare si ja. Ville ikke rippe opp i ting, og i tillegg husket jeg jo ikke helt hva som hadde blitt sagt. Jeg beklagde i tillegg oppførselen min, og hun sa at det skulle jeg ikke tenkte på. Slikt skjer. Det jeg lurer på nå er hva jeg skal gjøre, og hvordan jeg skal forholde meg til henne? Finnes det et snev av interesse fra henne side? Eller vil hun bare ha meg som en venn? Planen min er å trekke meg litt unna, men samtidig redd for at hun da tror jeg bare har droppa henne. Det kan legges til at jeg er i slutten av tyve årene, mens hun er i starten av tyve årene. Noen tips? Anonym poster: 059df991f4989a43ab29a57a952f8957 Anonym poster: 059df991f4989a43ab29a57a952f8957 Lenke til kommentar
Branco Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Slik jeg tolker teksten din er hun interessert i ha deg som venn - verken mer eller mindre. Jeg vet at en slik vennestatus vil være vanskelig å forholde seg til hvis du har sterke følelser for henne, men man kan tvilsomt trylle frem gjensidige følelser hos henne. Av den grunn vil jeg anbefale å fortsette som før, i den forstand at dere omgås som venner. Jeg ser ingen grunn til at du skal trekke deg unna, da hun kan tolke det som at du dropper henne helt (som du selv skriver). Så lenge du selv ikke blir for pågående, men oppfører deg som en venn og ikke en overkåt slimål, vil jeg tro dette går helt bra. Unngå blant annet å forsøke med kyssing og tafsing når dere er ute og drikker, da dette kan medføre at hun ditcher deg helt. Nå forstår jeg det også slik at hun bruker lang tid på å få følelser for andre. I lys av dette, er det jo alltids en liten mulighet for at hun med tiden får følelser for deg også. Se derfor ikke så altfor mørkt på dette. Uansett; per nu er du vennemateriale, og det må du nok forholde deg til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå