Azori Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Hei, jeg vet at på windows server 2008 R2 så skal man melde brukere inn i globale grupper foreksempel "G=brukere" inn i Lokale grupper foreksempel "L= open facebook" G for global og L for Lokal. Vet at microsoft sier at dette er best practise, men jeg forstår ikke hvorfor! Ting jeg vet, globale grupper gjelder for hele serveren mens lokale grupper gjelder bare for domenet. kan noen forklare ^^ Eller sende meg til en link hvor jeg kan lese på det, finner ikke noe særlig bra på google. Lenke til kommentar
LabelPrint3r Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 http://support.microsoft.com/kb/884417 Snakker du om i AD eller lokalt på serveren? Jeg kan prøve å forklare: Bruker 1 og 2 er medlem av Domain Admins, disse er da administrator på alle pc'er som er innmeldt i domenet. Bruker 1 eller 2 kan logge seg inn på klient/server X, og melde inn bruker 3 i gruppen "Local Administrators". Dermed har bruker 1,2 og 3 administrator-rettigheter på denne serveren fordi bruker 1 og 2 har fått dette via domain admin-gruppen. Alle andre som logger inn på denne klienten/serveren får ikke administrator-rettigheter. Hvis bruker 3 logger inn på en annen klient/server har han ikke administrator-rettigheter. Lenke til kommentar
Azori Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 Takk det der ga mening! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå