Gå til innhold

[Løst] Skade på gulv etter levering av vaskemaskin. Trenger assistanse


Anbefalte innlegg

Synes det virker komisk når man skal gjøre seg så vrang og vanskelig for å få tynet mest mulig penger ut av forskjellige firmaer.

 

Det sier mer om personen enn firmaet etter min mening.

 

Kanskje det sier mer om deg som bruker tiden din på en sak du tydeligvis irriterer deg over?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stakkars butikk som får så vanskelige kunder :tease:

Når transportfirmaet har hjulpet mer enn man har krav på, og løfte en vaskemaskin på 60-100 kg opp alle etasjene, også blir de bare møtt med klaging og utakk, det syntes jeg lite om.

Kanskje på tide å sende en klage til produsent, slik at de ikke skal teste maskinene med vann mer?

 

Og hvor vanskelig er det for en enkeltperson pluss en venn til å få maskinen selv inn på badet?

 

Håper du glemmer å fjerne transportsikringene :tease:

 

Lurer på hvordan du kommer fram til at de har gjort mer en jeg har krav på? Da jeg kjøpte denne maskinen, sa jeg klart og tydelig fra til selger at slik og slik var det.

 

Når man er helt ny i en by og flytter inn i en helt ny bygård som førstemann er ikke det alltid like lett å få hjelp.

Sett fra en annen side, tenk om det ikke hadde vært meg, men en eldre person på 70+ år?

 

Det beste for deg, hadde vært om du aldri flyttet på maskinen, slik at gulvet ble ødelagt. For da kunne du faktisk hatt en sak, som du så desperat ønsker deg.

 

Det du kan kreve nå, ettersom du er så "dum" at du avverget skaden, er kun for skaden som faktisk har skjedd (merket i gulvet) og muligens fakturere de for tiden du brukte på å selv flytte og koble til maskinen.

 

Aldri, og jeg gjentar ALDRI krev mer enn du har krav på. Da vil de rimelige kravene drukne i de urimelige, og du står igjen med absolutt ingenting i erstatning.

 

Det er kanskje sant, men det hjelper lite når tråden handler om hva kan jeg gjøre ettersom jeg faktisk flyttet maskinen.

 

Retten hadde bestemt at han selv hadde ansvaret for å sjekke gulvet for vannlekkasjer, og han hadde tapt flere titusener i saksomkostninger i tillegg til at han hadde måtte legge nytt gulv.

 

Og det hadde vært kjipt :)

Lenke til kommentar

Og hvor vanskelig er det for en enkeltperson pluss en venn til å få maskinen selv inn på badet?

Fikk tilkjørt en vaskemaskin fra Elkjøp for noen år siden. De bar den opp tre etasjer og satt den fra seg utenfor badet fordi døråpningen var et par cm for smal så lenge badedøra var montert. Så det var greit for meg.

 

Løftet av badedøra, og fikk en kameraet til å hjelpe meg, og vi bar den 99 kilo tunge Miele-maskinen over dørstokken og inn på badet. Det er heller ingen sak å koble til vannet på vaskemaskin.

 

Derimot så virket det som trådstarter, som i tillegg har dårlig rygg, har flyttet hele vaskemaskinen alene. For å unngå flere skader på gulvet, så må han jo i tillegg ha bært maskinen... med dårlig rygg. Det høres noe tvilsomt ut.

Om du bruker hodet litt, så går det meste.

 

Bikket maskinen fra meg og skubbet under noen tepper på maskinen. Deretter gjorde jeg det samme fra motsatt side. Så skudde jeg maskinen langs gulvet og bikket den inn på badet. Gjentok så samme prosedyre.

 

Det er ingen sak å koble den til, men har man en avtale så har man en avtale.

 

Må jo i tillegg ha rissikotillegg siden han ikke hadde vernesko på seg når varen ble flyttet

Godt poeng.

 

Hva med å slenge på et krav om betaling tilsvarende fysioterapi i to år, for å rette opp skaden som kunne ha skjedd når TS måtte flytte den omstridte vaskemaskinen?

Vurderte det ;)

 

Nå må dere slutte å være så slem med TS da ! Er det mulig. Har dere ikke noe hjelp og komme kan dere vel heller holde kjeft ?

 

Til TS: Har du tatt kontakt med en brukerklagemengd ? De vurderer saken og kommer de frem til at butikken/transportfirmaet har skylda lager de også et erstatnings-forslag. Slik var det ihvertfall når vi ble fakturert for urimelig gebyr for fasttelefonen.

 

Hei og takk for svar!

 

Nei, har ikke vært i kontakt med de, da jeg først og fremst forsøker å løse saken selv. Les mer i siste post om hvordan dette gikk

Lenke til kommentar

Hva skal han med forbrukerrådet?

 

Han skulle jo ikke fått den bært helt opp til leiligheten engang.

Det transportfirmaet gjorde, er faktisk god service.

 

Jeg ønsker ikke å være stygg mot TS. Men i denne saken så er det TS som er urimelig og ikke butikk/transportfirma.

 

Hadde firmaet selv ødelagt gulvet, så ville saken vært en helt annen.

 

Er du helt tåkete eller?

 

Om du har lest alt så har ikke selger informert meg om hms reglene til transportør og jeg sa klart og tydelig fra til selger om dette som bekreftet at dette ikke var noe problem.

 

Her har ingen ytt god service i min mening. Ja, kanskje transportør strakk seg litt lenger, men ikke i forhold avtale jeg hadde med selger. Her mener jeg transportør må ta opp dette med selger.

 

Snillekim: God service hjelper da f** ikke om du ødelegger ting i samme slengen? At de ikke "skulle bært den helt opp" er irrelevant all den tid det var det de gjorde. Da får de ta konsekvensene av det.

 

Og hva vet du om hva som er avtalt mellom butikken og trådstarter?

 

Helt korrekt

 

Avtalen var helt inn på badet i 5. egt.

Lenke til kommentar

Snillekim: God service hjelper da f** ikke om du ødelegger ting i samme slengen? At de ikke "skulle bært den helt opp" er irrelevant all den tid det var det de gjorde. Da får de ta konsekvensene av det.

 

Og hva vet du om hva som er avtalt mellom butikken og trådstarter?

Hva hadde de ødelagt?

Jeg har ikke fått med meg at noen ting ble ødelagt da de leverte varen.

Det er normalt at en vaskemaskin inneholder vann, så det må man heller ta opp med produsent enn med firmaet. Jeg regner med at normalt så er det maks 3 etg de bærer tunge varer uten heis.

Og når TS ville ha maskinen inn til sin leilighet, så var de snille å hjalp ham med dette. Det var noe han selv ønsket. Det var ikke firmaet som krevde at maskinen skulle inn i leiligheten heller.

Hvem sitt ansvar er det å passe på produktet når det er levert hos eier?

 

Jeg vet ikke hva selger har lovet kunden, men jeg vet hva normal praksis er ihvertfall.

Men uansett så blir det for dumt å legge ansvaret på butikk/transportfirma når varen er levert i leilighet.

Dette blir vel ellers bare en forsikringssak, om skadene er såpass store.

Men når trådstarter og visste om vannet, så hadde han og et ansvar.

 

Når det gjelder fotavtrykket, så er det mulig at vekten(person+maskin) har vært årsaken. Men det vil uansett bare bli en påstand. Og et gulv skal tåle å bli brukt, og bør tåle at personer bærer på varer.

 

Jeg kunne selvsagt sagt at her at trådstarter gjort alt rett, og han har selvsagt krav på alt han ønsker.

Men jeg føler ikke at det ville hjulpet ham, så lenge det ikke er riktig.

 

Jeg velger å ikke svare på alt her, da dette er totalt irrelevant til saken.

 

Det er altså ikke et fotavtrykk, men en stripe etter en sko. Jeg hadde som sagt flere ganger før avtalt med selger at slik bodde jeg og da får de fikse det. Dette var da ingen problem.

 

Hvorfor skal dette være en forsikringssak? Det er ikke jeg som har gjort dette, så da blir det i så fall ikke en forsikringssak på min forsikring, heller da på selger/transportør,

 

Resultat:

 

Mann kom å fikset gulvet.

 

5000 i kompensasjon fra selger.

 

Vil takke de 3-4 for relevante kommentarer.

 

Resten: slutt å svar på innlegg dere ikke bryr dere om eller ikke kan hjelpe til med. Dette er bare totalt unødvendig og skaper ingenting godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...