jjkoggan Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 The trick is to Ask around where they check ids or not. The locals know where You Can drink or not if You Are underage. Stand Outside a bar and just Ask others in line. That is how it is done Lenke til kommentar
Opptatt Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Det er vel ikke å anbefale, da sjangsen er stor for at de tar den… Men på den andre side, så gikk det bra sist jeg tok med en liten vodkaflaske, og min far fikk med seg en akevittflaske… Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Vi skal til california Det spiller ingen rolle. I hele USA er laveste alder for kjøp bruk av alkohol 21 år. Hva konsekvensene blir hvis dere blir tatt for å smugle inn i USA vet jeg ikke, men dere må gå ut i fra at dere får bot, og kanskje fengsel. I flere stater likestilles dette med å bli tatt med narkotika. Det kan være at dere får problemer neste gang dere skal inn i USA. Hvis dere blir stoppet på gaten synlig beruset i California så gjelder samme straff. Det spiller mye rolle, California har f.eks ikke vinmonopol og man kan kjøpe sprit hvor som helst. Det gjør det mye enklere å finne en jalla butikk å kjøpe alkohol i. Lenke til kommentar
Ethe Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Kom akkuratt hjem fra California, dog jeg er 23 år. Jeg skal love deg at du kommer til å ha ett stort problem med å få kjøpt stort der om du er under 21, enda større problem blir å smugle noe inn. Du kan selvfølgelig ha flaks på en 7-eleven eller en liquor store, men de er helt nazi på legitimasjon der nede, de godtar ikke utenlandske Visa kort, eller førerkort, uansett hvor du drar må du ha med deg pass osv. Jeg ble ikke spurt så veldig mange ganger om legitimasjon bortsett fra på de største supermarkedene, som heter CVS. Men hvis ikke dere ser voksne ut kommer dere til å bruke lang tid for å få kjøpt noe. Jeg ville droppet spriten og prøvd heller og kjøpt noen kasser øl, skal tro de er mindre kresne på det Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Kjør bil når du er 16, vent til 21 med å smake på øl... Fuck logic. Lenke til kommentar
sunsunsun Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Tja, det er flere som dør av alkohol enn i trafikken per år. (kilde 1, kilde 2) Lenke til kommentar
koots Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 For ikke å snakke om at man kan verve seg til militæret og dra i krig tre år før man kan kjøpe seg en øl. Er mye som ikke henger på greip her i verdenen. 1 Lenke til kommentar
sunsunsun Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Men det er fortsatt flere amerikanere som dør av alkohol enn av krig Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Men det er fortsatt flere amerikanere som dør av alkohol enn av krig Ikke om man regner med det faktumet at de fleste som kommer tilbake aldri klarer å bli vanlige igjen, og ender enten opp som alkiser eller selvmord. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 For ikke å snakke om at man kan verve seg til militæret og dra i krig tre år før man kan kjøpe seg en øl. Fire år faktisk siden USA har 17 års aldersgrense for soldater. Tilbake til trådstarters spørsmål (sjølv om han nå har dratt). I California kan du ha med det dei omtaler som "a reasonable amount of alcoholic beverages for personal or household use", dette er vanligvis definert som opp til 60 liter. Men du må være minst 21 år for å kunne benytte deg av denne retten. I California er det heller ikkje tillatt for mindreårige (under 21 år) å drikke alkohol, denne staten har kun eit unntak og det er dersom den mindreårige som er berusa treng å påkalle medisinsk nødhjelp på vegne av ein anna mindreårig person som har behov for hjelp (med andre ord ein slags nødverge paragraf som gjer at du går straffefri for å drikke dersom du velger å avsløre deg sjølv for å redde livet til ein anna mindreårig person). Eg har ikkje funne noken eksempel på kva straff som du risikerer, men eg vil annta at det dreier seg om konfiskering av alkoholen og ei lita bot (amerikanske bøter er ofte svært lave). Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 For ikke å snakke om at man kan verve seg til militæret og dra i krig tre år før man kan kjøpe seg en øl. Fire år faktisk siden USA har 17 års aldersgrense for soldater. Tilbake til trådstarters spørsmål (sjølv om han nå har dratt). I California kan du ha med det dei omtaler som "a reasonable amount of alcoholic beverages for personal or household use", dette er vanligvis definert som opp til 60 liter. Men du må være minst 21 år for å kunne benytte deg av denne retten. I California er det heller ikkje tillatt for mindreårige (under 21 år) å drikke alkohol, denne staten har kun eit unntak og det er dersom den mindreårige som er berusa treng å påkalle medisinsk nødhjelp på vegne av ein anna mindreårig person som har behov for hjelp (med andre ord ein slags nødverge paragraf som gjer at du går straffefri for å drikke dersom du velger å avsløre deg sjølv for å redde livet til ein anna mindreårig person). Eg har ikkje funne noken eksempel på kva straff som du risikerer, men eg vil annta at det dreier seg om konfiskering av alkoholen og ei lita bot (amerikanske bøter er ofte svært lave). Very, very few 18 year olds in California don't consume alcohol on a regular basis, they ask an older friend to get it, have false ID's and generally know which places allow it (however illegal it may be). It is about as stupid as the alcohol situation in Norway where the high prices drive the locals into making moonshine. All you have to do is ask other 18 year olds where to get it. Its as easy as getting hasj in Norway. Go to any college campus in California and both are absolutely everywhere. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Very, very few 18 year olds in California don't consume alcohol on a regular basis, they ask an older friend to get it, have false ID's and generally know which places allow it (however illegal it may be). It is about as stupid as the alcohol situation in Norway where the high prices drive the locals into making moonshine. All you have to do is ask other 18 year olds where to get it. Its as easy as getting hasj in Norway. Go to any college campus in California and both are absolutely everywhere. Ja det er stor forskjell på teori og praksis, men det er fortsatt ikkje lovleg for personer under 21 år å drikke alkohol. Sjølv om det er vanlig at enkelte barer og butikker har slappe rutiner for å sjekke alder så stiller eg meg sterkt tvilande til at tollerane på flyplassane har det samme avslappa forholdet til mindreårige og alkohol. Heller ikkje i norge er det slik at ungdom under 18 år drikker alkohol, men det dei har oppnådd med det Amerikanske systemet med høg aldersgrense er at gjennomsnittsalderen for førstegangsdrikkere er ca eit år høgare i USA enn det er i Europa. I Europa er snittalderen for å smake sin første drink 12,5 år og 14 år for første gang ein var full, I USA er tilsvarande tall 14 år for første drink og 15 år for fyrste fyll. Forskjellen høyrest kanskje ikkje så stor ut, men for ungdom så utgjer denne utsettelsen av alkoholbruk at Europeiske ungdommer er litt mindre utsatt for å pådra seg alkoholrelaterte problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå